- Mieszkańcy Radomia w ubiegłym roku, mając do czynienia z konstruowaniem budżetu obywatelskiego po raz pierwszy, pokazali swoją wielką dojrzałość obywatelską. Te bardzo pozytywne doświadczenia z pewnością znajdą swoje potwierdzenie i rozwinięcie podczas naszej tegorocznej wspólnej pracy nad budżetem obywatelskim 2015 – powiedział Prezydent Andrzej Kosztowniak, przedstawiając najważniejsze założenia kolejnego budżetu obywatelskiego.
Kwota środków przeznaczonych na budżet obywatelski w 2015 roku będzie wynosiła 4 200 000 zł, czyli na każdy obszar przypadnie 700 000 zł. To sporo więcej niż w tym roku, gdy całość budżetu obywatelskiego zamykała się kwotą 3 mln zł, a każdy obszar miał do dyspozycji 500 tysięcy.
Prace nad budżetem obywatelskim są już szczegółowo zaplanowane i rozłożone w czasie.
Zaczynają się praktycznie za parę dni. Od 3 lutego do 7 marca trwać będzie składanie przez mieszkańców propozycji inwestycji i zadań do budżetu na rok 2015. Miejsca składania formularzy z wnioskami są podobnie jak poprzednio, Biuro Rady Miejskiej, Biuro Obsługi Mieszkańca, Centrum Komunikacji Społecznej, Centrum Organizacji Pozarządowych.
Wnioski można będzie też przesłać droga elektroniczną, za pomocą Internetowego Systemu Głosowania w Budżecie Obywatelskim. Specjalny system to nowość, wprowadzana w tym roku po raz pierwszy, a oparta na doświadczeniach z poprzedniego roku.
Za pomocą tego systemu mieszkańcy będą mogli wypełnić formularze z wnioskami do budżetu obywatelskiego, załączając potrzebne pliki w różnych formatach. Autorzy wniosków będą mogli obserwować, na jakim etapie znajduje się ich projekt: czy jest w fazie weryfikacji, zaakceptowany bądź odrzucony.
Poza możliwością składania formularzy, system umożliwi, po uprzedniej rejestracji, również oddanie głosu na wybrane projekty.
Dane logowania będzie można wykorzystać w kolejnych edycjach Budżetu Obywatelskiego, przypadkowo zapomniane hasło będzie można odzyskać po uprzedniej weryfikacji tożsamości.
Po przeprowadzeniu procedury głosowania wszystkie głosy oddane tradycyjnie wraz z ewidencją głosujących zostaną wprowadzone do systemu, składając się na ostateczne wyniki.
12 maja zostanie podana do publicznej wiadomości lista projektów poddawanych pod głosowanie wraz z uzasadnieniem oraz projektów nie podlegających głosowaniu.
Od 19 maja do 10 września będzie można głosować. Urny będą zlokalizowane nie tylko w czterech stałych punktach, ale także w dodatkowo wyznaczonych miejscach oraz podczas imprez i wydarzeń miejskich. Można będzie też głosować drogą elektroniczną, za pomocą Internetowego Systemu Głosowania w Budżecie Obywatelskim.
10 października poznamy listę wygranych projektów, wybranych przez mieszkańców do realizacji.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>