Rondo turbinowe wybudowane u zbiegu obwodnicy z krajową "siódemką" budzi u kierowców spore zaciekawienie. Na środku ronda znajduje się bowiem spory zbiornik retencyjny, widoczny doskonale z pobliskiego wiaduktu nad torami kolejowymi. Wokół tego zbiornika są już zainstalowane bariery energochłonne. Od kilkunastu dni trwa natomiast gruntowna przebudowa "siódemki" na wysokości ronda. Z ruchu wyłączony jest wschodni pas drogi. Wykonawca zerwał z niego starą nawierzchnię, ułożył nową podbudowę i lada chwila przystąpi do układania masy bitumicznej. Jednocześnie na drodze zjazdowej z wiaduktu, którą docelowo wszystkie pojazdy jadące od strony Krakowa będą zjeżdżały do tego ronda, trwa montaż ekranów akustycznych. Ruch na "siódemce" w kierunku Radomia odbywa się obecnie drugim, nieprzebudowanym jeszcze pasem, natomiast jadący w kierunku Krakowa są kierowani na drogę odbarczającą, którą wybudowaliśmy na wysokości ronda, po zachodniej stronie trasy E77. Na początku sierpnia wykonawca przejdzie z robotami na drugi pas "siódemki" i wówczas kierowcy jadący w stronę Radomia będą już korzystali z jezdni biegnącej wokół nowego ronda. Ruch na południe kraju będzie odbywał się do zakończenia robót bez zmian.
Kilka kilometrów dalej, w rejonie projektowanego ronda u zbiegu z ulicą Wierzbicką trwają intensywne roboty ziemne, mocno zaawansowane są także prace przy budowie ronda z Warsztatową. Z okien wieżowców osiedla Południe widać wyraźnie gotowe już jezdnie trzeciego etapu obwodnicy i cały węzeł drogowy w rejonie ulicy Sycyńskiej oraz projektowanego pierwszego etapu trasy N-S. Nadal trwa budowa przepustu pod pobliskimi torami kolejowymi. Będzie on służył pieszym i rowerzystom, poprowadzimy nim także Potok Malczewski, którego koryto w związku z budową trasy zostało skorygowane i przesunięte nieco na północ od obwodnicy. Betonowe elementy przepustu są za pomocą potężnych siłowników powoli wciskane w nasyp pod torami kolejowymi. Roboty utrudniają co prawda padające co kilka dni ulewne deszcze, ale budowa przepustu przebiega zgodnie z planem.
Na odcinku między pętlą autobusową na Prędocinku a wiaduktem u zbiegu z budowanym nowym przedłużeniem Młodzianowskiej rozpoczęło się układanie ostatniej, ścieralnej warstwy asfaltu. W czwartek, 31 sierpnia, ekipę z rozściełaczem masy bitumicznej można było zobaczyć na jezdni obwodnicy po stronie Prędocinka. W piątek masa będzie układana na jezdni od strony Malczewa.
Kilkanaście dni temu rozpoczęło się wdrażanie programu naprawczego dotyczącego kładki dla pieszych powstającej na wysokości ulicy Witkacego. Mostowcy pracują obecnie przy budowie pochylni od strony Prędocinka. Gotowe są wszystkie podpory, kończy się układanie szalunków pod pomost. Po odpowiednim zabezpieczeniu pochylni zbudowanej od strony ulicy Witkacego wykonawca przystąpił do jej demontażu. Pochylnia jest cięta piłą diamentową, potem będzie rozbierana. Jak już informowaliśmy, w trakcie budowy tej pochylni okazało się, że nie jest ona wystarczająco stabilna. Koszty budowy nowego podjazdu pokryje w całości firma projektowa, która przyznała się do popełnienia błędu i opracowała stosowny program naprawczy. Jego wdrożenie może spowodować wydłużenie robót na obwodnicy o miesiąc.
Na odcinku obwodnicy między aleją Grzecznarowskiego a Wyścigową jeden z podwykonawców montuje betonowe płyty ekranów akustycznych. Od strony zabudowań będą one jeszcze dodatkowo malowane.