Remont pociągów obejmie m.in. modernizację hamulca, montaż falownika umożliwiającego odzyskiwanie energii, wymianę silników na asynchroniczne, zabudowę monitoringu, montaż stojaków na rowery, a także przystosowanie pojazdu, w tym WC, do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja obejmie także montaż klimatyzacji przedziałów pasażerskich, wymianę zespołów napędowych oraz montażu drzwi odskokowo-przesuwnych.
- Nowoczesne rozwiązania wdrażane przez Koleje Mazowieckie to nie tylko zakupy nowych pojazdów szynowych. Modernizacje stanowią równie ważny element unowocześniania naszego parku taborowego. Mają wpływ na poprawę komfortu podróży, a także podniesienie bezpieczeństwa – mówi Artur Radwan, Prezes Zarządu Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”.
Czy radomianie będą mogli cieszyć się komfortem jazdy? - Jeszcze nie wiadomo jak dokładnie zostaną rozmieszczone na trasie wyremontowane pociągi, ale z pewnością będą także przejeżdżały przez Radom. Zgodnie z zawartą umową, konsorcjum wykona 34 naprawy 5 poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z ich modernizacją do końca 2013 roku - mówi Donata Nowakowska, rzecznik prasowy „Koleje Mazowiekie – KM”.
Umowa została zawarta pomiędzy Spółką „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. oraz Konsorcjum firm w składzie: NEWAG S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. Wartość kontraktu wynosi ponad 272 mln brutto. aprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. Wartość kontraktu wynosi ponad 272 mln brutto.