Poniedziałek 25 listopada
Erazma, Katarzyny, Beaty
RADOM aktualna pogoda

Wypadek, pożar? Zadzwoń na 112. Radom już obsługuje numer alarmowy

Roksana Kowalewska 2013-02-09 16:30:00

Numer alarmowy 112 jest już obsługiwany przez Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Radomiu. Jednostka obsługuje Radom i powiat radomski. Od 2007 roku inwestycja pochłonęła ponad 5,6 mln złotych. To pierwsza taka placówka w województwie mazowieckim. Następną będzie Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Warszawie, które jest jeszcze w trakcie tworzenia.

Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Radomiu to pierwsza taka placówka w województwie mazowieckim. Projekt realizowany jest przez Centrum Projektów Informatycznych i w miarę dostosowania systemów informatycznych przyłączane będą kolejne powiaty. CPR docelowo obejmie, poza Warszawą i powiatami wokół niej, całe wojwewództwo mazowieckie. Obsługą stolicy zajmie się Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Warszawie.

Przygotowania do uruchomienia radomskiej placówki trwały kilka lat. W tym czasie zaadaptowano do tego celu pomieszczenia w budynku Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu przy ul. Traugutta, zainstalowano odpowiednie oprogramowanie oraz sprawdzono wszystkie aplikacje niezbędne do prawidłowej obsługi numeru 112. Radomskie Centrum Powiadamiania Ratunkowego obsługuje numer alarmowy od grudnia ubiegłego roku. Termin startu celowo nie został podany do wiadomości publicznej w obawie przed wzmożoną ilością telefonów wykonywanych przez zaciekawionych radomian. Przełączenie numeru 112 na CPR odbyło się łagodnie i niezauważalnie dla mieszkańców miasta i powiatu, którzy są w obrębie działania jednostki.

- Obecnie pracuje tam 15 operatorów, docelowo zatrudnianych będzie około 50 osób. Od 2007 r. na adaptację budynku, wykończenie instalacji oraz wyposażenie w sprzęt i meble z budżetu państwa przekazano ponad 5,6 mln złotych – informuje Ivetta Biały, rzecznik prasowy wojewody mazowieckiego. Na czym polega praca operatorów przyjmujących zgłosznia w CPR? Operator przyjmujący zgłoszenie od rozmówcy przekierowuje go do odpowiedniej służby: policji, straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego. W przyszłości operator będzie także odpowedzialny za stworzenie elektronicznej notatki z opisem zgłoszonego zdarzenia, którą następnie będzie przesyłał do odpowiednich służb.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych