Leszek Lach, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu tłumaczy, że przemalowywanie pojazdów jest działaniem powolnym ze względu na sytuację finansową spółki: - Jest to proces bardzo powolny ze względu na koszty takiego zabiegu. Autobusy malowane są sukcesywnie, przy okazji przeprowadzanych remontów.
Jak zaznacza Lach nie zamierzają oni kosztami przemalowywania pojazdów obciążać spółki: - Nie chcemy generować żadnych kosztów związanych z malowaniem autobusów. Aktualnie po radomskich ulicach jeździ pięć pojazdów w barwach nawiązujących do strategii marki Radomia.
Prezes MPK dodaje również, że zamierza rozmawiać z Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji w tej sprawie. Jeśli będzie istniała możliwość przyspieszenia tego procesu bez ponoszenia dodatkowych kosztów to liczba przemalowanych pojazdów będzie większa.
Na razie wiadomo, że do końca 2013 roku swoje barwy zmieni jeszcze cztery autobusy, co w sumie da liczbę dziewięciu pojazdów w "precycyjnych" barwach.
Proces przemalowywnia autobusów miejskich zgodnie z barwami nawiązującymi do strategii marki miasta rozpoczął się ponad dwa lata temu. Schemat malowania autobusów określiła firma "Demo Effective Launching" z Krakowa, która jest twórcą marki Radomia.
Malowanie nawiązuje do barw strategicznych miasta - pojazdy malowane są na kolor biały z czterema pionowymi pasami: pomarańczowym, czerwonym, błękitnym i ciemnoniebieskim, które znajdują się między drugimi i trzecimi drzwiami. Oprócz barw, na autobusie, pojawia się także logo Radomia, hasło miasta: "Siła w precyzji" oraz nowe, uproszczone logo Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji. Malowanie pojazdów przeprowadzane jest także w innych miastach Polski tj. Lublin czy Gdynia.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>