Po długim oczekiwaniu na dalszy etap prac, trudnościach, na jakie narażeni byli pasażerowie, wielu skargach i interwencjach w sparwie niehumanitarnych warunków obsługi, wszystko wskazuje na to, że już w maju budynek będzie cieszył oko nowym wizerunkiem. Ale czy tak faktycznie będzie, przekonamy się za około trzy miesiące. - Obecnie odbywa się formalne przejęcie placu budowy przez wykonawcę. Roboty rozpoczną się w nadchodzącym tygodniu. Prace powinny zostać zakończone na początku maja, potem potrzeba około miesiąca na odbiory budynku, a na początku czerwca dworzec powinien zostać udostępniony pasażerom – mówi Tomasz Kowalski, z zespołu prasowego Polskich Kolei Państwowych S.A.
Przypomnijmy, że remont dworca zgodnie z umową z poprzednią firmą (Mostostal) miał być wykonany w pierwszym kwartale 2012 roku. Pomimo, że Polskie Koleje Państwowe na bieżąco wywiązywały się ze swoich zobowiązań finansowych, w trakcie remontu Mostostal Białystok zaczął być niewypłacalny. Z powodu egzekucji komorniczej, prowadzonej przeciwko głównemu wykonawcy przez innych wierzycieli, nie było również możliwości regulowania płatności bezpośrednio do podwykonawców. Mimo stosownych umów, oświadczeń i publicznych zapewnień, firma nie wywiązała się z zapisów zawartego kontraktu. W konsekwencji, PKP odstapiło od umowy z białostocką firmą 25 września 20120 roku. Następnie PKP ogłosiło przetarg i do 29 października 2012 roku wpłynęły 4 oferty. PKP S.A. kontynuowały negocjacje z trójką oferentów, jednak ostatecznie wybrano SKB. Firma ta realizowała już dla PKP S.A. projekty przebudowy dworców w Kutnie i Zawierciu. Wartość kontraktu na radomski dworzec opiewa na 4 710 000 zł brutto.
Remont zabytkowego dworca będzie dostosowany do nowoczesnej obsługi pasażerów. Odnowione elewacje zachowają historyczny rys z lat 80. XIX wieku i będą dodatkowo podkreślone poprzez iluminację. Zachowane zostaną architektoniczne detale oraz tablice pamiątkowe. W budynku znajdą się lokale przeznaczone na punkty gastronomiczne i usługowe. Bezpieczeństwo zapewniać będzie monitoring oraz systemy ostrzegania o pożarze. Budynek będzie też przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Dla pasażerów dużą zmianą będzie również nowy, czytelny i przyjazny system informacji wizualnej.