W zarzędzeniu prezydenta można przeczytać, że we wszystkich opracowywanych projektach inwestycji drogowych i komunalnych oraz w przypadku modernizacji bądź przebudowy ulic, placów i miejsc użyteczności publicznej, należy uwzględniać potrzeby ruchu rowerowego.
Ma być więcej wydzielonych dróg rowerowych lub ciągów pieszo-rowerowych, osobnych pasów dla rowerów (w tym kontrapasów), śluz rowerowych na skrzyżowaniach i bezpiecznych oznakowanych przejazdów przez jezdnie, uspokajania ruchu ulicznego na drogach lokalnych i wewnętrznych dostosowując je do bezpiecznej jazdy rowerzystów na zasadach ogólnych, lokalizowania przy obiektach użyteczności publicznej parkingów rowerowych lub stojaków dla rowerów, pochylni i rynien umożliwiające pokonywanie nierówności terenowych, ułatwień dla rowerzystów poprzez rozwijanie tzw. niewidzialnej infrastruktury rowerowej, czyli rozwiązań dedykowanych innym niż ruch rowerowy użytkownikom ale uwzględniającym bezpieczeństwo ruchu rowerowego tj. m.in. wyznaczanie stref Tempo 30, stref zamieszkania, budowa na ulicach lokalnych małych rond, progów zwalniających, podniesionych tarcz skrzyżowań, stosowanie w celu ograniczenia prędkości pojazdów silnikowych zwężeń pasów ruchu, rozbudowa strefy płatnego parkowania i wprowadzenie ograniczeń w ruchu ciężkich ;pojazdów w określonych strefach czasowych na osiedlach i w centrum miasta,itp.
- Prezydent Radomia podpisał zarządzenie, dzięki któremu inwestycje w infrastrukturę rowerową w naszym mieście będą bardziej przemyślane i w jeszcze większym stopniu będą spełniać oczekiwania coraz liczniejszej grupy użytkowników jednośladów. Zarządzenie powstało przy współpracy z Bractwem Rowerowym - komentuje na jednym z portali społecznościowych Sebastian Pawłowski z Bractwa Rowerowego.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>