Dominującym elementem krajobrazu w sąsiedztwie nieczynnego już przejazdu kolejowego stał się w ostatnich dniach wielki dźwig, przy pomocy którego były podnoszone i osadzane we właściwych miejscach ogromne stalowe belki. Ich zadaniem będzie podtrzymywanie głównej płyty nowego obiektu. Na razie takie prace były prowadzone koło torów, lecz już w ciągu kilku najbliższych dni na terenie inwestycji ma stanąć jeszcze większy dźwig. Wtedy belki pojawią się bezpośrednio nad torami kolejowymi do Skarżyska-Kamiennej. To najważniejsza i zarazem najtrudniejsza część prac.
Niezależnie od tych robót trwają prace przy budowie nasypów, które będą stanowiły najazdy na wiadukt. Ponieważ po obu stronach drogi są zabudowania, nasypy muszą być tam ograniczone betonowymi ścianami (podobnymi jak w przypadku konstrukcji u zbiegu południowej obwodnicy Radomia z nowym przedłużeniem ulicy Młodzianowskiej). Od strony południowo-wschodniej nasyp będzie dość długi, ponieważ nowa jezdnia będzie przechodzić jeszcze nad ulicą Orzechową. Przepust drogowy jest tam już gotowy. Korzystają z niego nie tylko okoliczni mieszkańcy, ale i pojazdy budowy, w tym ciężarówki.
Obecnie trwa budowa odcinka nasypu w rejonie górki saneczkowej przy oczku wodnym. Na odcinku między końcówką ulicy Sandomierskiej a skrzyżowaniem z ulicą Jana Pawła II jest już podbudowa jezdni oraz część nowych chodników i dróg dla rowerzystów (te ostatnie jeszcze bez nawierzchni). Drogowcy kontynuują ustawianie krawężników. Podobnie sytuacja wygląda na fragmencie trasy budowanym między Młodzianowem oraz Prędocinkiem. Trwa między innymi przebudowa skrzyżowań z ulicami Jana Pawła II, a także Armii Ludowej i Gajową.
Aby zobaczyć efekty końcowy w postaci wizualizacji wideo, kliknij tutaj.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>