Zarząd województwa kilka dni temu zdecydował o wpisaniu projektu z Radomia na listę tych, któe mają otrzymać dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Cały projekt warty jest blisko 9 mln. zł. Dofinansowanie jakie otrzyma gmina to 7,5 mln. zł.
Obecnie MZDiK czeka na dokumenty dotyczące dofinansowania, w tym projekt umowy. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji powinien je otrzymać do 20 czerwca. Niezależnie od tego już teraz szykuje dla Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych harmonogram rzeczowo-finansowy projektu.
Projekt zakłada wdrożenie karty miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Bezkontaktowa karta elektroniczna umożliwi przede wszystkim pobieranie opłat za przejazd autobusami komunikacji miejskiej. System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej będzie informował czekających na przystankach o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusu lub o zmianach w rozkładzie jazdy.
W początkowym okresie karta miejska będzie służyła jako elektroniczny nośnik dla biletów okresowych obowiązujących w radomskiej komunikacji miejskiej. Kartą będzie można posługiwać się także jak elektroniczną portmonetką i płacić nią za pojedyncze przejazdy autobusami. Nieco później planowane jest rozszerzenie funkcjonalność karty i kodowanie na niej dodatkowych usług. Karta miejska mogłaby zastąpić legitymacje szkolne, studenckie oraz karty biblioteczne.
- Przetarg na zakup i dostawę urządzeń składowych systemu ogłosimy po podpisaniu umowy w sprawie dofinansowania. Przewidujemy, że w ciągu sześciu kolejnych miesięcy wyłonimy dostawcę sprzętu oraz oprogramowania. Cały projekt powinien zostać zrealizowany w ciągu dwóch lat od podpisania umowy na dofinansowanie. Wartość projektu to około 9 milionów złotych, dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (działanie 5.1 "Innowacje w komunikacji miejskiej") przekracza 7,5 miliona złotych i stanowi 85 procent kosztów kwalifikowanych. Pozostałe koszty projektu pokryje miasto - wyjaśnia Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
Wyłoniona w przetargu firma będzie musiała dostarczyć między innymi: urządzenia pokładowe dla autobusów, wyposażenie punktów obsługi klienta, czytniki dla kontrolerów, karty elektroniczne oraz urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Przetarg obejmie również zakup i dostawę niezbędnego oprogramowania, montaż i wdrożenie systemu oraz przeszkolenie pracowników do obsługi systemu i urządzeń składowych.