Poniedziałek 25 listopada
Erazma, Katarzyny, Beaty
RADOM aktualna pogoda

Uczniowie podstawówek korzystają z metody mistrzów. Wszystko dzięki unijnym projektom

M.G. 2013-10-01 15:00:00

Wydział Edukacji, Sportu i Turystyki realizuje w radomskich szkołach trzy projekty z unijnym dofinansowaniem. Ich wartość przekracza 17 mln złotych. Dzieki pozyskanym funduszom uczniowie korzystają z zajęć wyrównawczych, językowych i terapeutycznych, a specjalnie przeszkoleni trenerzy, stosują metodę biofeedbacku. Korzystał z niej m.in. psycholog Adama Małysza, podczas gdy skoczek osiągał swoje największe sukcesy.  

 

Dyrektor Wydziału Edukacji Sportu i Turystyki - Leszek Pożyczka, podczas specjalnie zwołanej konferencji omówił realizowane projekty.

Jednym z nich jest z nich jest projekt pn. „Lepsza edukacja najlepszą inwestycją – zajęcia dodatkowe i wyrównawcze dla uczniów/uczennic radomskich podstawówek w latach 2011-2013”, którego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych.

W ramach tego projektu realizowanych jest 19 różnych zadań, m.in. zajęcia wyrównawcze, dodatkowe i specjalistyczne. W ramach zajęć wyrównawczych i dodatkowych prowadzone są zajęcia z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, informatyki, a także językowe.

Natomiast w ramach zajęć specjalistycznych realizowane są zajęcia z zakresu pomocy psychologicznej, pedagogicznej i zajęcia terapeutyczne takie jak terning uwagi słuchowej metodą Tomatisa, zajęcia z zakresu biofeedbacku czy komunikacji społecznej. Jak podkreśla dyrektor Pożyczka: - Wybór i różnorodność zajęć jest bardzo duża.

W ramach projektu zakupiono dla szkół sprzęt audiowizualny, komputery, laptopy, a także podręczniki dla uczniów. Przeprowadzono również szkolenia z zakresu prowadzenia zajęć biofeedbacku.

Biofeedback - metoda mistrzów

Biofeedback jest metodą pozwalającą kontrolować procesy zachodzące w organizmie. Dzięki niej uczniowie uczą się techniki panowania nad własnymi reakcjami, oraz poznają metody skutecznej  relaksacji. Dzięki tym umiejętnościom będą potrafili w przyszłości dobrze radzić sobie nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach.

Jak informuje ''Puls Medycyny'', jedną ze znanych osób korzystających z terapii biofeedback jest Adam Małysz, który swoje sukcesy zawdzięcza m.in. pomocy psychologa stosującego tą metodę. 

Biofeedback, czyli biologiczne sprzężenie zwrotne polega na dostarczaniu człowiekowi informacji zwrotnej („feedback”) o zmianach jego stanu fizjologicznego, który na bieżąco monitorowany jest przez odpowiednie urządzenie, np. pomiarowy system komputerowy.

Metoda biofeedback ta wykorzystywana jest między innymi w psychologii, w medycynie, w parapsychologii, ale także w sporcie czy biznesie.

Dzięki tej metodzie człowiek może nauczyć się świadomie modyfikować funkcje, które normalnie nie są kontrolowane świadomie, jak np. fale mózgowe, opór elektryczny skóry (GSR) czy napięcie mięśni.

Informacje do osoby przekazywane są w formie wizualnej - np. podczas pogłębiania koncentracji na ekranie monitora powiększa się piłka lub samolot leci wyżej, w chwilach rozproszenia piłka znika, natomiast samolot obniża lot lub akustycznej - przyjemny dźwięk przy „sukcesie”, nieprzyjemny przy „porażce”.

Przewagą biofeedbacku jest to, że jest to metoda całkowicie bezpieczna, bez skutków ubocznych, a jej skuteczność zależy od silnej woli i motywacji  uczestnika.

Realizacja projektu ruszyła  w szkołach podstawowych 1 sierpnia 2012 i potrwa do końca lipca 2014 roku. Wartość projektu to 3 miliony 700 tysiecy złotych. W projekcie bierze udział siedemnaście szkół podstawowych.

Z projektów korzystają także gimnazja i szkoły zawodowe


Kolejne projekty realizowane przez Wydział Edukacji, Sportu i Turystyki to : „Krok w lepsze jutro – zajęcia dodatkowe i wyrównawcze dla uczniów/uczennic radomskich gimnazjów w latach 2011-2013” oraz  "Prosta sprawa - kwalifikacje to podstawa, zajęcia dodatkowe i wyrównawcze dla uczniów/uczennic radomskich szkół zawodowych w latach 2011-2014”.

Dyrektor wspomniał także o innym projekcie, którego realizacja właśnie dobiegła końca: „Kształcenie ustawiczne Twoją szansą na lepsze jutro”.

Łączna wartość tych projektów wynosi ponad 17 mln złotych, a pozyskane przez Urząd Miejski dofinansowanie, głównie ze środków unijnych, wyniosło ponad 15,5 mln złotych.

Od 2010 roku magistrat konsekwentnie zabiega o dofinansowanie unijne na prowadzenie zajęć dodatkowych  w radomskich placówkach oświatowych wszystkich poziomów – od przedszkoli, poprzez szkoły podstawowe i gimnazja po szkoły ponadgimnazjalne wszystkich rodzajów. W tym czasie urzędnicy miejscy pozyskali dofinansowanie na 14 projektów, z których skorzystało 48 699 uczestników. Łączna wartość tych projektów wyniosła 45 mln złotych.

Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych