Budowa nowego wiaduktu na Młodzianowskiej to inwestycja od dawna oczekiwana przez kierowców. Przeprawa ta umożliwi wreszcie bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa-Kraków. Istniejący przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu. Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 metrów drogi po południowej stronie linii kolejowej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S. U zbiegu przebudowanej Młodzianowskiej i przyszłej trasy N-S powstanie niewielkie rondo.
Budowa nowego węzła drogowego na ulicy Żółkiewskiego ma związek ze zmianą w tym rejonie parametrów technicznych linii kolejowej Warszawa-Kraków. W tej sytuacji zdecydowaliśmy się na rozbiórkę północnego wiaduktu w ciągu ulicy Żółkiewskiego oraz betonowych podpór południowego wiaduktu, którego budowę przed wieloma laty przerwano. Centralną częścią planowanego węzła będą dwie zupełnie nowe bliźniacze przeprawy mające po cztery przęsła. Każdy z nowych wiaduktów będzie miał 93 metry długości i 17 metrów szerokości. Jezdnie na wiaduktach będą szerokie na 11,5 metra. Po północnej i południowej stronie węzła powstaną łącznice, częściowo biegnące śladem istniejących dróg.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>