Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji zdecydował się na wykorzystywanie przy budowie nowych ścieżek rowerowych czarnego asfaltu z kilku powodów. Pierwszy i najważniejszy to powód finansowy: masa w kolorze czarnym jest prawie sześciokrotnie tańsza od asfaltu czerwonego. - Jest też łatwo dostępna przez cały rok. Natomiast uzyskanie niewielkiej ilości masy w kolorze czerwonym, którą można byłoby wykorzystać do załatania ubytków w istniejących już ścieżkach, jest praktycznie niemożliwe – powiedział Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
Ja się okazuje nie ma małych mieszalników, by przygotować w nich na przykład jedną czwartą tony asfaltu czerwonego. Istotnym powodem jest także większa trwałość ścieżek zbudowanych przy użyciu masy w tradycyjnym kolorze - spryskane czarną emulsją są bardziej odporne na uszkodzenia.
Czarne ścieżki rowerowe powstaną zatem przy nowobudowanej obwodnicy południowej, ul. Mieszka I i ul. Warszawskiej (od ul. Kusocińskiego do ul. Rodziny Winczewskich)
Drogowcy nie rezygnują jednak całkowicie z używania czerwonego asfaltu - nadal będzie stosowany w tych miejscach, w których nowe ścieżki rowerowe będą przecinały się z innymi ciągami.