– Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom wielu mieszkańców, którzy potrzebują łatwego dostępu do informacji. Bezpłatna infolinia będzie działać codziennie w godzinach 7.30 - 21.00. Do 15.30 będą ją obsługiwali pracownicy MOPS, a w godzinach popołudniowych oraz w dni wolne od pracy - Ośrodek Interwencji Kryzysowej. Jednocześnie na wniosek osób głuchych, w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej uruchamiamy możliwość kontaktowania się przez Internet przy wsparciu tłumacza języka migowego – mówi wiceprezydent Anna Białkowska.
Pełniący obowiązki dyrektora MOPS Marcin Gierczak wyjaśnia, że uruchomienie infolinii ma na celu ułatwienie dostępu do wszelkich form pomocy świadczonej przez miasto. – To będzie możliwość nawiązania pierwszego kontaktu z instytucjami pomocowymi. Nawet jeśli zakres oczekiwanej pomocy będzie wykraczał poza nasze kompetencje, każda osoba otrzyma informację o tym, gdzie szukać wsparcia – podkreśla Marcin Gierczak.
Z kolei dyrektor Ośrodka Interwencji Kryzysowej Włodzimierz Wolski uważa, że trudno mówić o skutecznej pomocy bez wystarczającej informacji. – Dotychczas często było tak, że osoby będące w trudnej sytuacji chodziły od instytucji do instytucji. Teraz mają szansę otrzymać pełną informację w jednym miejscu – mówi Włodzimierz Wolski.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>