- Tak jak to miało miejsce w poprzednich latach, założeniem akcji jest sprawdzenie wywiązywania się przez podatników z obowiązków dotyczących ewidencjonowania sprzedaży na kasach rejestrujących i wydawania paragonów, a także działania o charakterze prewencyjnym, informacyjnym i edukacyjnym. Chcemy promować i zachęcać do takich zachowań jak: uczciwość i rzetelność oraz wyrabiać właściwe nawyki wśród konsumentów - podkreśla Aneta Kargulewicz z Drugiegu Urzędu Skarbowego w Radomiu.
Akcja „Weź Paragon" ma zachęcić kupujących do każdorazowego odbioru dowodu zakupu, niezależnie od tego co kupujemy, za ile i gdzie robimy zakupy. To właśnie paragon jest dowodem dokonania transakcji i może okazać się niezbędny np. przy składaniu reklamacji lub zwrocie towaru. Dzięki niemu nie tylko łatwiej jest dochodzić swoich praw np. w przypadku reklamacji wadliwego towaru czy usługi, ale również porównywać ceny u różnych sprzedawców i kontrolować własne wydatki. Paragon to także dowód przestrzegania zasad uczciwej konkurencji - dodaje Aneta Kargulewicz.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, również i tym razem akcję, przygotowaną przez Ministerstwo Finansów, wspiera satyryk Andrzej Mleczko. W tej odsłonie zobaczymy jego nowy rysunek, który z humorem uwypukla przekaz akcji.