Modernizacja torów na linii nr 8 na odcinku Warszawa – Warka jest aktualnie ostatnią dużą inwestycją modernizacyjna PKP Polskich Linii Kolejowych współfinansowaną ze środków unijnych w ramach obecnej perspektywy finansowej UE, na którą nie został jeszcze ogłoszony przetarg.
- Zastosowanie takiego trybu przetargowego dałoby nam większe prawdopodobieństwo wyboru spośród grupy rzetelnych, uczciwych, wiarygodnych firm – powiedział portalowi Aleksander Wołowiec, członek zarządu.
PKP PLK przeżywa obecnie spore problemy związane z upadłością Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. Nowy tryb pozwoliłoby uniknąć tego typu kłopotów w przyszłości – informuje Rynek Kolejowy.
Przypomnijmy, że według zapowiedzi wiceministra transportu Andrzeja Massela podczas niedawnego pobytu w Radomiu po uzgodnieniach z Komisją Europejską modernizacja linii kolejowej nr będzie przebiegała w dwóch etapach – na odcinku Warszawa-Warka i na stacji Radom z perspektywy unijnej 2007-2013 z zakończeniem prac do roku 2015 oraz z na odcinku Warka-Radom z perspektywy 2014-2020 z przewidywanym rozpoczęciem prac w roku 2014 i ich zakończeniem w roku 2017. Wszelkie prace modernizacyjne linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa - Radom powinny zakończyć się według ministra do roku 2017.