Poniedziałek 25 listopada
Erazma, Katarzyny, Beaty
RADOM aktualna pogoda

Remont dworca PKP. Pogoda nie sprzyja. Czy będzie opóźnienie? (zdjęcia)

Roksana Kowalewska 2013-04-05 12:30:00

Budowlańcy już od trzech tygodni powinni prowadzić prace na zewnątrz budynku dworca PKP, jednak ze względu na aurę robotnicy nie mogą kontynuować prac elewacji oraz zająć się budową dróg. Póki co opóźnień nie ogłoszono, jednak trzeba się z nim liczyć.

fot. Anita Bednarek

Firma SKB, która odpowiada obecnie za remont radomskiego dworca, oficjalnie przejęła plac budowy 19 lutego, a kilka dni później wkroczyła na jego teren i przystąpiła do prac remontowych. Rozstawiono rusztowania, aby umożliwić prace elewacyjne, jednak ze względu na zbyt niską temperaturę jest to póki co prawie niemożliwe. - Już od trzech tygodni powinniśmy pracować na zewnątrz, a ze względu na pogodę nie możemy pracować ani przy elewacji ani przy budowie dróg czy chodników. Nie można położyć asfaltu bo jest za zimno – wyjaśnia Adam Stępień, kierownik budowy.

Dużo natomiast dzieje się wewnątrz budynku. Przez ostatni czas montowano lampy, grzejniki, drewniane okna i drzwi. W hali głównej czyszczone są kamienne ściany oraz posadzki. Obecnie przy remoncie pracuje ok. 50 robotników. - Pogoda ma się polepszyć we wtorek, albo środę, ale to dla nas za późno. Jeszcze nie ogłoszono opóźnienia, ale trzeba się z nim liczyć – dodaje Stępień. Jak zapowiada kolej, remont dworca ma zakończyć się 20 maja, po odbiorach obiekt zostanie oddany do użytku w czerwcu tego roku. Wartość kontraktu na radomski dworzec opiewa na 4 710 000 zł brutto.

Firma SKB realizowała już dla PKP S.A. projekty przebudowy dworców w Kutnie i Zawierciu. Wartość kontraktu na radomski dworzec opiewa na 4 710 000 zł brutto. Remont zabytkowego dworca będzie dostosowany do nowoczesnej obsługi pasażerów. Odnowione elewacje zachowają historyczny rys z lat 80. XIX wieku i będą dodatkowo podkreślone poprzez iluminację. Zachowane zostaną architektoniczne detale oraz tablice pamiątkowe. W budynku znajdą się lokale przeznaczone na punkty gastronomiczne i usługowe. Bezpieczeństwo zapewniać będzie monitoring oraz systemy ostrzegania o pożarze. Budynek będzie też przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Dla pasażerów dużą zmianą będzie również nowy, czytelny i przyjazny system informacji wizualnej.

Przypomnijmy, że remont dworca zgodnie z umową z poprzednią firmą (Mostostal) miał być wykonany w pierwszym kwartale 2012 roku. Pomimo, że Polskie Koleje Państwowe na bieżąco wywiązywały się ze swoich zobowiązań finansowych, w trakcie remontu Mostostal Białystok zaczął być niewypłacalny. Z powodu egzekucji komorniczej, prowadzonej przeciwko głównemu wykonawcy przez innych wierzycieli, nie było również możliwości regulowania płatności bezpośrednio do podwykonawców. Mimo stosownych umów, oświadczeń i publicznych zapewnień, firma nie wywiązała się z zapisów zawartego kontraktu. W konsekwencji, PKP odstąpiło od umowy z białostocką firmą 25 września 20120 roku. Następnie PKP ogłosiło przetarg i do 29 października  2012 roku wpłynęły 4 oferty. PKP S.A. kontynuowały negocjacje z trójką oferentów, jednak ostatecznie wybrano SKB.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych