Najważniejszą, z obecnie prowadzonych inwestycji zdaniem dyrektora MZDiK jest ta przy ul. Żółkiewskiego. - Jest to inwestycja newralgiczna, bo dotyczy drogi krajowej numer 9, przez którą przejeżdża około 50 tys. pojazdów dziennie, z czego ponad połowa to pojazdy ciężkie - mówi Kamil Tkaczyk.
Rozpoczęto już prace zmierzające do wybudowania dwóch mostów. - Teren na południe od ulicy Żółkiewskiego, po obu stronach linii kolejowej Kraków-Warszawa, jest już dokładnie oczyszczony. Wykonawca usunął wszystkie drzewa kolidujące z przebiegiem jezdni projektowanego węzła. Pracownicy firmy IMB Podbeskidzie wbijają teraz stalowe ścianki szczelne tuż przy nasypie prowadzącym do istniejącej przeprawy nad torami. Zadaniem ścianek szczelnych będzie podtrzymanie skarpy - informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
W tym miejscu ma powstać nowy podjazd pod północny wiadukt w ciągu ulicy Żółkiewskiego. Wykonawca uzgadnia obecnie z koleją szczegóły prac rozbiórkowych.
Jak już informowaliśmy, betonowe podpory południowego wiaduktu, którego budowę przed wieloma laty przerwano, trzeba będzie rozebrać. Jak się okazuje, filary te nie nadają się do wykorzystania.
Do rozbiórki jest przeznaczony także północny wiadukt w ciągu ulicy Żółkiewskiego. Centralną częścią planowanego węzła będą dwie zupełnie nowe przeprawy. Wkrótce Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji zaprezentuje ich komputerowe wizualizacje.
Na razie prace prowadzone przez IMB Podbeskidzie nie wiążą się z żadnymi utrudnieniami dla kierowców. - Chcemy tak długo, jak to możliwe, prowadzić roboty pod ruchem, czyli bez konieczności zamykania ulicy Żółkiewskiego oraz wyznaczania objazdów - tłumaczy rzecznik MZDiK.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>
Realizują inwestycje za ponad 300 mln zł! [CZĘŚĆ 1]
Wykonawca przebudowy ulicy Żółkiewskiego intensywnie pracuje w rejonie przyszłego węzła drogowego nad torami kolejowymi. W szybkim tempie powstaje odwodnienie pierwszego odcinka nowego przedłużenia Młodzianowskiej. W finałową fazę wkracza budowa obwodnicy południowej. Po raz pierwszy MZDiK prowadzi jednocześnie trzy tak potężne inwestycje. Łączna ich wartość przekracza 300 milionów złotych. Wszystkie trzy trasy będą stanowiły część podstawowego układu drogowego miasta.
Wbijanie ścianek szczelnych przy nasypie prowadzącym do starego wiaduktu na ulicy Żółkiewskiego, fot. MZDiK
Komentarze naszych czytelników
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu