Pięć radomskich stowarzyszeń pod koniec grudnia 2012 roku skierowało do Polskich Linii Kolejowych pismo w sprawie remontu stacji Radom, w którym wnioskowali m.in. o montaż schodów ruchomych, windy dla osób niepełnosprawnych oraz o zmianę wysokości peronów. Pod pismem podpisy złożyły takie stowarzyszenia jak: Radomskie Inwestycje, Bractwo Rowerowe, Inicjatywa „Wózkiem po Radomiu”, Klub Miłośników Kolei w Radomiu oraz Stowarzyszenie „Kocham Radom”.
Stowarzyszenia w 11 punktach określiły, w jaki sposób poprawić funkcjonalność stacji kolejowej Radom. Przypomnijmy, że modernizacja torów i peronów ma rozpocząć się jeszcze w tym roku, a zakończenie prac zaplanowano do końca 2015 roku. Więcej na temat modernizacji torów i peronów stacji Radom pisaliśmy tutaj. Stowarzyszenia domagały się montażu schodów ruchomych po południowej stronie stacji przy wyjściu z tunelu w stronę Osiedla Ustronie oraz elektrycznych wind przy wyjściu z tunelu jak i przy każdym peronie. Rozmiar wind, ich zdaniem, powinien zapewniać swobodny wjazd wózkom elektrycznym oraz rowerom. Wnioskodawcy zwrócili uwagę, że punkty usługowe, które znajdują się w tunelu, w dużym stopniu zmniejszają przestrzeń tego miejsca, dlatego zaproponowali, aby zostały one zlikwidowane. Ponadto została przedstawiona koncepcja zadaszenia peronów, która nawiązywałaby do architektury zabytkowego budynku dworca kolejowego. Modernizacja torów uwzględnia pojawienie się nowego przystanku osobowego „Radom ulica Żeromskiego”, dlatego sygnatariusze chcieli, aby zadbano „o takie zaprojektowanie układu torowego, aby mogły się tam zatrzymywać pociągi osobowe jadące zarówno z/w kierunku Warki jak i Dęblina. Linia dęblińska obsługuje największe ramię aglomeracji radomskiej - po Pionki, skąd dojazdy do Radomia mają szczególnie duże znaczenie”. Innym punktem, na który zwracają uwagę to zwiększenie liczby tablic informacyjnych na peronach, z dwóch do czterech na każdym z nich.
Odpowiedź zwrotna przyszła już ostatniego dnia minionego roku. Czytamy w nim „Jako zarządca sieci dróg kolejowych w Polsce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Doskonale zdaję sobie sprawę z wieloletnich zaniedbań w infrastrukturze kolejowej. W miarę naszych możliwości kolejowych staramy się jak najszybciej poprawić ten stan i doprowadzić infrastrukturę do wymagań i oczekiwań pasażerów. […] Zdajemy sobie sprawę, że linia Nr 8 Kielce – Radom – Warszawa jest ważnym środkiem transportu dla wielu pracujących lub studiujących w stolicy osób. Dlatego do roku 2016 przewidziana jest kompleksowa modernizacja tej linii. Docelowa, maksymalna prędkość pociągów na odcinku Radom – Warszawa wynosić będzie 160 km/h. […] Prace powinny zostać zakończone w 2015 roku”.
W odpowiedzi zostały zawarte szczegółowe informacje dotyczące modernizacji linii Nr 8, które dotyczą podpisanych już umów na prace przygotowawcze. Podpisana została umowa na opracowanie dokumentacji projektowej i materiałów przetargowych na wykonawcę robót dla LCS Radom oraz LCS Warszawa – Okęcie, umowa na opracowanie załączników do wniosku o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, umowa na wykonanie niezbędnych prac geodezyjnych. Podpisano także umowę na zarządzanie i nadzór nad modernizacją linii Nr 8 oraz na zaprojektowanie i wybudowanie „Zintegrowanego systemu sterowania i kierowania ruchem kolejowym na tym odcinku, a także na opracowanie projektów wykonawczych i realizacje robót. W piśmie PKP zapewnia, że modernizacja poprawi bezpieczeństwo pasażerów, poprawi komfort oraz skróci czas podróży. Pismo zostało podpisane przez Małgorzatę Woźniak, Zastępcę Dyrektora Biura Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe.