„Dla udowodnienia, że w radomskiej oświacie nie ma kumoterstwa zastanówmy się kim jest dyrektor szkoły w której radny dostał pracę? A ów dyrektor - Krzysztof Szewczyk - dziwnym zbiegiem okoliczności był jednym z członków społecznego komitetu budowy pomnika Lecha Kaczyńskiego w Radomiu. (…) Radny i dyrektor to również koledzy z bractwa kurkowego - tak więc jak to znajomemu nie dać pracy" – pisze autor.
I dodaje:
„Na koniec chciałem pogratulować tak szybkiego znalezienia pracy po tym gdy umowa z samochodówką nie została przedłużona w czasach gdy nauczyciele wydają się być zbędni, a szkoły są zamykane”.
Zapytany przez nas o sprawę radny Sławomir Adamiec przeslał do naszej redakcji oświadczenie. Zamieścił je również na swoim profilu na Facebooku. Odnosi się w nim do okoliczności związanych z nowym zatrudnieniem. Oto wyjaśnienia samorządowca:
„W lipcu i sierpniu poszukiwałem pracy od września w wielu szkołach. Jednocześnie zdając sobie sprawę, z trudności, jakie wynikają z zatrudnienia i utraty pracy przez nauczycieli w całej Polsce, nie liczyłem na zbyt wiele. Ostatecznie taka możliwość zatrudnienia pojawiła się w ograniczonym wymiarze ½ etatu w PG 12 w Radomiu i z tej możliwości skorzystałem.
Co do moich osobistych relacji z dyrektorem gimnazjum 12 w Radomiu, nie przeczę, że znamy się od wielu lat, podobnie jak znam osobiście prawie wszystkich dyrektorów radomskich szkół. Zatem gdziekolwiek znalazłbym pracę w radomskiej szkole i tak, padłoby pytanie o moje relacje osobiste z przyszłym pracodawcą.
Osobiście bardzo szanuję zarówno dokonania dyrektora Szewczyka jako nauczyciela i jako osobę zajmującej się upowszechnianiem wiedzy i projektów historycznych w Radomiu, których kilka realizowaliśmy również wspólnie w ramach Bractwa Kurkowego (np. z okazji: Święta Niepodległości, Rocznicy 3- Maja, 70. Rocznicy Ludobójstwa na Wołyniu) i których kilka kolejnych już przygotowujemy (np. 400 – lecie Trybunału Skarbowego w Radomiu).
Myślę, że łączy nas również nie tylko wzajemny szacunek wobec własnych dokonań popularyzacji historii, ale i wspólna wizja wychowania patriotycznego młodych ludzi poprzez historię. I tylko w tym sensie może łatwiej, było mi uzyskać zatrudnienie w PG 12”.