- Pamiętajmy, że ul. Warszawska, to nie jest zwykłe utwardzenie ulicy, to naprawdę poważna i droga inwestycja. Jako radni wnioskujemy do prezydenta z konkretnymi propozycjami, z konkretnymi rozwiązaniami, które powinny w tym przetargu się znaleźć - mówi przewodniczący klubu radnych PiS, Łukasz Podlewski.
Radni PiS wnioskują o zawarcie niniejszych propozycji w programie funkcjonalno-użytkowym do przetargu na modernizację ul. Warszawskiej w Radomiu:
• Ścieżka rowerowa / ciąg pieszy na całej długości ul. Warszawskiej;
• Urządzenie zieleni przydrożnej (pochłanianie spalin, redukcja hałasu, przeciwdziałanie zjawisku "wysp ciepła");
• Bezpieczne przejścia dla pieszych, na modernizowanym odcinku ulicy (elementy aktywnego przejścia lub sygnalizacja wzbudzana);
• Dodatkowe przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Aleksandrowicza;
• Pas rozbiegowy - wyjazd z ul. Królowej Jadwigi;
• Pas rozbiegowy - wyjazd z ul. Janiszewskiej;
• Pas rozbiegowy - wyjazd z ul. Juliana Aleksandrowicza;
• Pas rozbiegowy - wyjazd z ul. Klwateckiej;
• Pas rozbiegowy - wyjazd z ul. Ofiar Firleja;
• Przebudowa skrzyżowania z ul. Klwatecką i ul. Ofiar Firleja (wydłużenie pasa do skrętu w ul. Klwatecką);
• Przebudowa skrzyżowania z ul. Kasztelańską i ul. Norberta Barlickiego (przedłużenie drogi odbarczającej do ul. Jana Kantego Trzebińskiego);
• Budowa skrzyżowania z ul. Aleksego Grobickiego (konieczność puszczenia ruchu aut ciężarowych – zakaz wjazdu dla tego typu pojazdów m.in. dla ul. Kasztelańskiej i Juranda, wjazd do strefy).
Przypomnijmy, że ulica Warszawska, od ronda Narodowych Sił Zbrojnych do granic miasta, zostanie przebudowana. Radom otrzymał 76 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład na jej kompleksową modernizację.