- Prace budowlane kładki łączące Idalin z Prędocinkiem zostały wstrzymane. Okazało się, że wystąpiły błędy projektowe. Najazd na kładkę nie jest stabilny, nie jest zgodny ze sztuką budowlaną. Firma, która wykonała projekt, przyznała się do błędu i już przygotowała program naprawczy. Trwa wycena naprawy i czasu jej wykonania przez firmę Mosty Łódź, która jest wykonawcą kładki. Koszty poprawek poniesie firma projektowa. Za kilka dni poznamy termin naprawy i wielkość kosztów - mówi Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Trwają intensywne prace na czwartym etapie obwodnicy południowej, czyli przy przejeździe kolejowym. MZDiK podpisało również dokument pozwalający na przeprowadzenie płynnego ruchu na drodze krajowej nr 7. Na trzecim etapie budowy obwodnicy będzie budowane rondo rozprowadzające od ul. Wierzbickiej do obwodnicy południowej. Na przełomie maja i czerwca będą montowane ekrany akustyczne na Ustroniu. Dopiero po zakończeniu tych prac, rowerzyści będą mogli korzystać z dróg rowerowych.
Całkowity koszt budowy obwodnicy południowej to ponad 154 mln zł. Inwestycja trwa od początku 2012 roku. Wykonawcą jest konsorcjum z Kielc: Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Trakt Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty - Łódź SA oraz Budromost - Starachowice Sp. z o.o.
Budowa obwodnicy południowej Radomia składa się z pięciu etapów. Łączna długość projektowanej trasy wynosi 13 512 metrów. Wykonawca ma na sfinalizowanie inwestycji ponad 30 miesięcy - do 31 sierpnia 2014 roku.
Obwodnica południowa zaczyna się w rejonie Centrum Handlowego M1 przy alei Grzecznarowskiego. Stamtąd będzie przebiegać koło bloków przy Radomskiego, przetnie ulice Wyścigową, Grzebieniową, Witkacego i dalej przez łąki dotrze do skrzyżowania Wiejskiej i Godowskiej. Następnie przejdzie pod torami kolejowymi i wzdłuż osiedla Południe pobiegnie w kierunku ulicy Żelaznej. Przez teren gminy Kowala dotrze w końcu do trasy E77 w miejscowości Kosów.
Do linii kolejowej na Południu trasa będzie miała dwie jezdnie, natomiast dalej - jedną. Inwestycja obejmuje budowę czterech wiaduktów drogowych, dziesięciu przejść dla zwierząt, kładki dla pieszych w rejonie ulicy Witkacego, tunelu, a także przejazdów gospodarczych, przepustów, zbiornika wodno-retencyjnego oraz wodno-odparowującego. Wzdłuż obwodnicy zostaną zbudowane chodniki (około 8500 m), ścieżki rowerowe (około 8500 m) oraz ekrany akustyczne. Przy okazji powstawania trasy zostanie przebudowana istniejąca infrastruktura telekomunikacyjna, sieć gazowa oraz linie energetyczne, powstanie także kanalizacja deszczowa, nowe oświetlenie i drogi odbarczające.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>