- W pierwszej kolejności sprawdzimy, czy formularze zgłoszeniowe zostały wypełnione poprawnie. Tylko takie zostaną dopuszczone do kolejnego etapu oceny. Potem komisja będzie wybierać najlepszych kandydatów. Przypomnijmy, że do udziału w teście mogą być zakwalifikowane osoby mające ukończone szesnaście lat w dniu składania zgłoszenia, zamieszkałe na terenie Radomia i aktywnie korzystające z naszej komunikacji miejskiej. Przez aktywne korzystanie z transportu rozumiemy średnio trzy przejazdy dziennie minimum dwiema różnymi liniami autobusowymi - i to przez co najmniej 25 dni każdego miesiąca - tłumaczy rzecznik MZDiK.
Z udziału w pilotażu są wykluczeni pracownicy MZDiK, a także osoby zatrudnione w Urzędzie Miejskim, Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacji oraz wszystkich pozostałych jednostkach budżetowych i spółkach gminnych. W testach nie mogą też brać udziału pracownicy firm ITS Michalczewski i R&G Plus, radni Rady Miejskiej w Radomiu i osoby mające na 1 lutego 2014 roku zaległości wobec nas z tytułu nieuiszczonych wezwań do wniesienia opłaty dodatkowej za brak ważnego biletu autobusowego lub brak ważnego biletu parkingowego w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Dokładniejsze informacje na ten temat opisano już w regulaminie pilotażu.
Do swojego zgłoszenia można było dołączyć stare bilety okresowe i sieciowe, potwierdzające aktywne korzystanie z komunikacji miejskiej. Bardzo dużo pasażerów tak zrobiło, przynosząc bilety nawet z kilku lat. To właśnie oni mogą mieć największe szanse otrzymania Radomskiej Karty Miejskiej do testów.
- Stawiamy również na grupę radomskich hobbystów komunikacji miejskiej, którzy - jak wiemy - podróżują autobusami nie tylko z konieczności, lecz głównie z zamiłowania. Do udziału w teście karty miejskiej będziemy chcieli zakwalifikować pasażerów w różnym wieku, którzy korzystają zarówno z biletów normalnych, jak i ulgowych. Wszystko po to, abyśmy uzyskali w efekcie jak najlepszy obraz funkcjonowania całego systemu. Przewidujemy, że procedura wyboru setki uczestników zajmie nam około tygodnia - mówi Dariusz Dębski.
Pasażerowie zakwalifikowani do testów zostaną o tym osobiście poinformowani. - Między 10 a 20 marca będziemy do nich dzwonić pod numery, które podali w zgłoszeniach. Ci, którzy podali także adresy e-mail, zostaną poinformowani o tym dodatkowo w formie pisemnej. Jeżeli do kogoś nie odezwiemy się do 20 marca włącznie, będzie to oznaczać, że nie został on, niestety, zakwalifikowany. Chętnych mamy - jak już napisaliśmy - prawie 400, zaś kart do testów jedynie 100. Informujemy też, że na stronie internetowej MZDiK nie będziemy publikowali listy uczestników z ich prawnie chronionymi danymi osobowymi - informuje rzecznik MZDiK.
Osobom zaproszonym do udziału w testach MZDiK wręczy testowe egzemplarze kart i poinstruuje ich, jak powinni się nimi posługiwać. Na kartach będą zakodowane bilety sieciowe, które umożliwią korzystanie z komunikacji miejskiej w Radomiu bez żadnych ograniczeń. Co istotne - MZDiK pokrywa koszt wydania testowych kart i kodowania takich biletów. Pasażerowie biorący udział w testach dostaną także wyciąg z regulaminu, aby pamiętali, czego się od nich oczekuje. Gdy podczas trwania pilotażu Radomskiej Karty Miejskiej okaże się, że ktoś nie wywiązuje się ze swych zobowiązań (podróżuje autobusami rzadziej niż wymagane minimum, nieprawidłowo wypełnia ankiety bądź w inny sposób łamie regulamin), zostanie on zdyskwalifikowany, a na jego miejsce wejdzie kolejna osoba. Każdy ma zatem jeszcze szansę. Uczestnicy muszą pamiętać, że takie testy to nie tylko przywilej posiadania bezpłatnej karty, ale również obowiązki.
Głównym celem pilotażu ma być potwierdzenie podstawowych funkcjonalności systemu. Zadaniem wybranych przez nas pasażerów będzie jak najczęstsze korzystanie z komunikacji miejskiej oraz sprawdzanie, jak działają karty. Uczestnicy będą zobowiązani do niezwłocznego przyłożenia karty do kasownika po rozpoczęciu każdego przejazdu autobusem komunikacji miejskiej, a także przed zakończeniem każdego przejazdu.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>