Do składania ofert zostało zaproszonych 14 firm i konsorcjów. Inwestycja będzie realizowana w trybie "Projektuj i Buduj", w którym wykonawca optymalizuje rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej, proponuje technologię budowy. To ma wpływ na oferowaną cenę.
W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty Generalna Dyrekcja Drog Krajowych i Autostrad będzie weryfikować, poprawność złożonych ofert w stosunku do wymagań postawionych w postępowaniu.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brana jest cena, termin wykonania oraz okres gwarancji. Oznacza to, że przyszły wykonawca będzie mógł zaproponować zrealizowanie zamówienia w okresie krótszym niż wymagane 33 miesiące, jednak nie krótszym niż 30 miesięcy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych.
Kolejnym etapem jest kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych a ostatnim - podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą. Planowany termin zakończenia robót to połowa 2018 roku.
Realizacja 24,6 km obwodnicy Radomia na parametrach trasy ekspresowej przewiduje budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym. Równolegle wzdłuż trasy zbudowane zostaną drogi dojazdowe zapewniające komunikację ruchu lokalnego.
Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. Ponadto wybudowane zostaną m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, urządzenia ochrony środowiska (takie jak np. zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, system odprowadzania wód opadowych, zieleń) oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>