- Kolejne pionowe elementy konstrukcyjne przyszłego terminala przytwierdzane są do fundamentów. Względnie dobra pogoda pozwala na sprawne prace. Dwutygodniowe mrozy w grudniu spowodowały zawieszenie prac na ten czas, ale nie będzie to miało wpływu na terminowe zakończenie budowy, które zostało zaplanowane na maj 2013 roku. Do tego czasu obiekt zostanie wyposażony w niezbędne instalacje i wyposażenie. Zamontowane zostaną również urządzenia skanujące, niezbędne do kontroli bezpieczeństwa – mówi Kajetan Orzeł, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Radom.
2012 rok związany był z intensywnymi pracami w obszarze radomskiego lotniska cywilnego. W ciągu minionego roku powstało ogrodzenie wokół lotniska o długości ponad 7 kilometrów, zamontowano dobrej jakości płytę startowa oraz postawiono certyfikowane znaki portu. W połowie listopada namalowano także nowe oznakowanie poziome na drodze startowej, drogach kołowania i płycie postojowej. Nowe oznakowanie jest zgodne z niezwykle wymagającymi przepisami międzynarodowego i polskiego prawa lotniczego, a użyta do tego specjalna farba ma za zadanie zapewnić właściwą przyczepność kół statków powietrznych do podłoża. W listopadzie zakończyła się budowa fundamentów pod terminal oraz projektowanie 500-metrowej drogi dojazdowej do terminala. Teraz przyszedł czas na pierwsze pionowe elementy konstrukcji budynku. Obecnie trwają także prace nad projektem oświetlenia drogi startowej oraz podejścia na zasadniczym kierunku lądowania. W przyszłym roku zostanie także wybudowane urządzenie nawigacyjne DVOR/DME, którego właścicielem będzie Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Najprawdopodobniej już w lutym na wyposażeniu Portu Lotniczego Radom znajdzie się jeden z najnowocześniejszych wozów ratowniczo-gaśniczych. Najpierw pojazd trzeba jednak odebrać od producenta z Austrii. Wóz bojowy będzie na wyposażeniu Lotniskowej Straży Pożarnej, która zadba o bezpieczeństwo pasażerów Portu Lotniczego Radom. Ciężki pojazd ratowniczo-gaśniczy będzie kosztował ponad 3 miliony złotych. Jego zakup jest możliwy dzięki pożyczce z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. Na lotnisku w Radomiu będą stacjonować dwa wozy - cywilny oraz dostarczony przez wojsko.
Terminal ma 2913 m.kw. powierzchni użytkowej, 3028 m.kw. powierzchni zabudowy oraz kubaturę 13.379 m.3. Budynek ma wymiary 84x33 m. Jest to obiekt wolno stojący, parterowy, o konstrukcji stalowej. Budynek jest wyposażony we wszystkie instalacje, w tym klimatyzację. Posiada kompletne wyposażenie niezbędne do obsługi pasażerów, w tym taśmociągi bagażowe z wagami, punkty odpraw, a także 11 urządzeń skanujących RTG i różnego rodzaju detektorów. W terminalu znajdują się hale przylotów i odlotów, hala ogólnodostępna, VIP Room, kantor wymiany walut, wypożyczalnia samochodów, 5 sklepów, kawiarnia, oraz 3 toalety. Obiekt może obsłużyć jednocześnie 380 pasażerów z dwóch samolotów typu Boeing 737-80. Krytyczna liczba osób, jaką będzie mógł obsłużyć radomski terminal, wynosi 1,5 miliona pasażerów rocznie.