Niedziela 24 listopada
Emmy, Flory, Jana
RADOM aktualna pogoda

Poradnik energetyczny - część piąta

PGE Dystrybucja, red. K.S. 2014-03-15 09:00:00

Tym razem dowiemy się, jak regulować płatności. Poznamy możliwości rozwiązania problemu związanego z zaległymi opłatami, wstrzymanie i wznowienie dostaw energii. Odpowiada Marlena Szydłowska, dyrektor departamentu obsługi klientów PGE Obrót S.A.

Bywa, że z przyczyn losowych odbiorca energii elektrycznej ma problemy finansowe i zalega z płatnościami. Czy takie problemy są brane pod uwagę, czy raczej nie są uwzględniane i grozi mu odcięcie dopływu energii elektrycznej.

- Takie okoliczności brane są pod uwagę. Podkreślamy, że  wstrzymywanie dostaw energii z powodu zadłużenia  występuje wówczas, jeśli dłużnik nie wykazuje ze swojej strony żadnego zainteresowania w zakresie uregulowania zaległych opłat, czyli -  nie korzysta z żadnych zaproponowanych przez PGE Obrót S.A. form ugody. Wstrzymanie dostaw energii następuje także w przypadku stwierdzenia nielegalnego poboru energii elektrycznej oraz w przypadku, gdy instalacja elektryczna znajdująca się u odbiorcy stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska.

Jakie są możliwości rozwiązania problemu związanego z zaległymi opłatami za energię elektryczną?

- Jeśli Klient nie zalega notorycznie z opłatami, a w danej chwili znalazł się w trudnej sytuacji finansowej, może zgłosić się do naszego Biura Obsługi Klienta,  aby ubiegać się o zgodę na zawarcie ugody ratalnej.Odbiorca energii elektrycznej mający przejściowe problemy finansowe może także zgłosić się do właściwego ośrodka pomocy społecznej (MOPS; GOPS). Jeśli spełnia odpowiednie kryteria, ośrodek pomocy społecznej przyznaje mu zasiłek celowy, dzięki któremu może uregulować należności za energię elektryczną. O fakcie oraz terminie przyznania takiej zapomogi ośrodek pomocy społecznej informuje PGE Obrót S.A. Taka informacja jest dla nas podstawą aby wstrzymać działania windykacyjne (odcięcie dopływu energii elektrycznej) do czasu uregulowania zaległych należności.

Czy i w jaki sposób Spółka informuje  zadłużonego Klienta o tym, że grozi mu wstrzymanie dostaw energii elektrycznej?

- Przed wstrzymaniem dostawy energii elektrycznej z powodu zadłużenia PGE Obrót S.A. wysyła do Klienta wezwanie listem poleconym, w którym wyznaczony zostaje dodatkowy dwutygodniowy termin do zapłaty należności oraz zawiadomienie o zamiarze wstrzymania dostawy energii elektrycznej, a następnie wypowiedzenia umowy w przypadku braku zapłaty. co wyczerpuje obowiązek wynikający z ustawy prawo energetyczne.W zawartych z naszą spółką umowach sprzedaży energii elektrycznej Klienci wskazują adres do korespondencji lub składają oświadczenie, że adres ten jest tożsamy z adresem miejsca odbioru energii. Korespondencję wysłaną na taki adres traktuje się jako doręczoną, jeśli Klient pomimo dwukrotnego awizo nie odebrał przesyłki (doręczenie zastępcze). Taka procedura wynika z przepisów prawa cywilnego.

Kiedy wznowiony jest dopływ energii i czy ponosi się z tego tytuły jakieś opłaty?

- Dopływ energii wznawiany jest niezwłocznie po uregulowaniu zadłużenia. Opłata za ponowne podłączenie wynika z taryfy OSD (Operator Systemów Dystrybucyjnych) i dla gospodarstw domowych wynosi obecnie 98, 58 zł brutto. 

Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych