Jak wyjaśniono, uruchomienie połączeń w ramach tej linii komunikacyjnej zależne jest od tego, czy dostępny będzie tabor, zakończenia prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe na linii nr 22 w obrębie Radomia, a także od limitu dofinansowania przewozów międzywojewódzkich, który zaplanowany jest na dany rok w ustawie budżetowej.
– Z uwagi na ograniczenia wynikające z przyjętego limitu rekompensaty na lata 2022-2024, wprowadzanie zmian mających wpływ na wzrost pracy eksploatacyjnej będzie możliwe po tym okresie. Powyższe uwarunkowania wskazują, iż pierwsze połączenia w ramach wskazanej linii mogą zostać uruchomione najwcześniej od rocznego rozkładu jazdy edycji 2024/25 – napisano w odpowiedzi na interpelację.
Resort poinformował jednocześnie, że założenia dotyczące schematu połączeń po roku 2030, zakładają obsługę linii komunikacyjnej Lublin – Radom – Tomaszów Mazowiecki – Łódź – Kalisz – Poznań – Szczecin z częstotliwością kursowania co 4 godziny.