Środa 19 lutego była dniem otwartym radomskiego sektora nowoczesnych usług biznesowych. Skorzystali z niego studenci I edycji studiów UTH na kierunku nowoczesne usługi biznesowe. Odwiedzili trzy firmy: Idea Call Center, Europe Calling oraz CPD. Przybliżenie branży outsourcingowej w Radomiu było również związane z nagrodą, którą otrzymało nasze miasto podczas prestiżowej Gali Outsourcing Stars 2013. Radom uzyskał wyróżnienie organizatora, Fundacji ProProgressio, w kategorii "Miasto - Outsourcing Star" za prowadzenie wyjątkowych projektów i znaczący wpływ na rozwój sektora outsourcingowego w mieście.
- Dzięki kontaktom z branżą outsourcingową mamy szansę na nowe miejsca pracy dla radomian. Dzięki takim spotkaniom dostosowujemy program studiów do wymogów rynku pracy. Jeśli nasz dialog będzie jeszcze lepszy, wówczas nasza współpraca i pomoc radomianom będzię bardziej efektywna. Telemarketing jest rozwojowy - mówi Krzysztof Ferenstein, wiceprezydent Radomia.
Przedstawicielki firm telemarketingowych w Radomiu zaproponowały kilka praktycznych wskazówek, jak można usprawnić system informacji dla radomian, szkoleń dla bezrobotnych, współpracy z innymi przedsiębiorcami.
- Można organizować szkolenia dla bezrobotnych z zakresu efektywnej sprzedaży tak, by łatwiej odnaleźli się oni na obecnym rynku pracy. Można by było publikować oferty pracy radomskich firm na stronie Urzędu Miejskiego. Poza tym lokalizacja firm telemarketingowych jest bardzo istotna. Chodzi o łatwą dostępność do komunikacji miejskiej, dlatego nasza firma znajduje się blisko dworca PKP. Rzecz w tym, że pracuje u nas dużo ludzi i szybko się oni zmieniają. Warto, by nie mieli problemu z dostępem do komunikacji miejskiej. Może trzeba by było przemyśleć stworzenie sterfy firm outsourcingowej podobnej np. do strefy Łucznik? Wszystkie firmy byłyby w jednym miejscu - proponuje Agata Dzik, kierownik działu obsługi klienta Europe Calling.
- Należy też dotrzeć do innych przedsiębiorców. Telemarketing pomógłby im w promocji, rozwoju i to skutecznie - dodaje Anna Towarek, kierownik realizacji Idea Call Center.
Rafał Grzeszczyk z Biura Obsługi Inwestora UM poinformował, że już niebawem powstanie zadkładka na stronie www miasta, w której będą publikowane oferty pracy radomskich firm. W planach jest również stworzenie prestiżowej marki o nazwie Ambasador Marki Radom.
- Prezydent powoła specjalną komisję, która będzie rozpatrywała kandydatury firm radomskich, które będę ubiegać się o miano Ambasadora Marki Radom. Dzięki niemu współpraca między lokalnymi firmami i Urzędem Miejskim znacznie się polepszy. A to będzie z korzyścią dla radomian. Szczegóły poznamy za 2-3 tygodnie - tłumaczy Grzeszczyk.
- Bardzo ważna jest idea zjednoczenia Radomia. Otworzyłam tutaj centrum regionalne, by radomianie mieli tańszą energię - mówi Magdalena Mroczek, prezes Europe Calling.
Studenci pozytywnie ocenili otwarty dzień nowoczesnego biznesu w Radomiu. Docenili profesjonalizm firm outsourcingowych, z ciekawością zwiedzali poszczególne pomieszczenia CPD.
- Dziękujemy firmom za możliwość poznania w praktyce jak wygląda praca telemarketera. Firmy były bardzo dobrze przygotowane, przekazały nam dużo cennych informacji - mówi jedna ze studentek UTH.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>