Póki co, jest to przetarg ograniczony, a wykonawcę prac poznamy najprawdopodobniej już w styczniu przyszłego roku. Prace obejmą modernizację całego terenu stacji. Wszystko zostanie rozebrane i na nowo wybudowane od podstaw. - Zostanie podniesiona wysokość torów, będą także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych w postaci podnośników czy wind. Będzie to modernizacja jednego z trzech fragmentów na linii Warszawa – Radom. Wszystko dzięki funduszom pochodzącym z Unii Europejskiej. O kosztach inwestycji na razie nie mówimy ze względu na charakter przetargu – mówi Maciej Dudkiewicz, rzecznik prasowy z Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych.
Na czym dokładnie będzie polegała modernizacja? - Wszystkie prace będą przebiegały etapami. Najpierw zostanie zamknięty jeden tor, a kiedy na nim zakończą się prace, ruszą na następnym peronie i torze. Zostanie wymieniona cała infrastruktura na tym odcinku, ponieważ jest to układ jeszcze sprzed wojny. Co prawda były wymieniane pewne elementy, ale niezbędne jest dostosowanie tego odcinka to warunków współczesnych – dodaje rzecznik. Ponadto wymienione zostaną także urządzenia elektroenergetyki nietrakcyjnej średniego i niskiego napięcia. W ramach modernizacji pojawi się także Lokalne Centrum Sterowania Radom. - Jest to nowocześnie sterowana nastawnia. Oznacza to, że zamiast dotychczasowych urządzeń używanych przez dyżurnych ruchu, będą oni mogli jednym kliknięciem myszki przestawić rozjazd. Będzie także nowy system zasilania oraz sygnalizacja świetlna – dodaje Dudkiewicz.
Obecnie „trwa” remont budynku dworca PKP, zatem pojawia się pytanie czy tych prac nie można było zsynchronizować? - Byłoby to zbyt duże utrudnienie dla pasażerów, a poza tym modernizacja torów ma charakter liniowy i uzależniona jest od rozwoju prac na innych odcinkach tej trasy. W związku z modernizacją zapewne przepustowość stacji się zmniejszy, ale ruch powinien odbywać się bez większych utrudnień – zapowiada rzecznik. Przebudowane zostanie także przejście pod torami, które wielu mieszkańców i przyjezdnych starszy swoim wyglądem. Wiele do życzenia pozostawia także bezpieczeństwo w tym rejonie. Zakończenie modernizacji na odcinku Radom planowane jest do końca 2015 roku.