Nazwa nadana zamówieniu przez podmiot zamawiający brzmi: Opracowanie projektów wykonawczych i realizacja robót dla LCS Warszawa Okęcie w ramach Projektu POIiŚ 7.1-19.1.a. pn. "Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie - Radom (LOT A, B, F)". Zadaniem Wykonawcy będzie wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku objętym LCS Warszawa Okęcie (LOT A).
W zakres prac wchodzą między innymi poniższe zadania:
1. Opracowanie projektów wykonawczych dla wszystkich branż (z wyjątkiem srk) w oparciu o wykonane i załączone projekty;
2. Rozbiórka i budowa układów torowych szlaków i stacji: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy;
3. Rozbiórka i budowa peronów stacji: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy;
4. Rozbiórka i budowa przystanków osobowych: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy; Nowa Iwiczna; Zalesie Górne; Ustanówek; Czachówek Górny;
5. Budowa wiat peronowych oraz urządzeń małej architektury wraz z urządzeniami informacji podróżnych;
6. Wykonanie odwodnienia układu torowego stacji i szlaków;
7. Budowa budynku pomocniczego w stacji Warszawa Okęcie i budynku wielofunkcyjnego w stacji Czachówek Południowy.
8. Rozbiórka budynków nastawni i posterunków;
9. Przebudowa nastawni dysponującej w stacji Piaseczno;
10. Budowa kładki dla pieszych w stacji Warszawa Okęcie, przebudowa kładki dla pieszych w stacji Piaseczno;
11. Budowa przejścia podziemnego w stacji Czachówek Płd.;
12. Budowa wiaduktu drogowego;
13. Przebudowa wiaduktów drogowych;
14. Przebudowa przejazdów kolejowych;
15. Budowa strażnic przejazdowych;
16. Budowa, przebudowa, remont obiektów inżynieryjnych (przepustów, mostów, wiaduktów kolejowych);
17. Przebudowa i budowa nowych dróg kołowych publicznych i technologicznych (równoległych/serwisowych);
18. Rozbiórka, budowa, przebudowa urządzeń elektroenergetyki nietrakcyjnej średniego i niskiego napięcia;
19. Rozbiórka i budowa sieci trakcyjnej;
20. Usunięcie kolizji modernizowanych układów torowych oraz urządzeń do ich obsługi z urządzeniami telekomunikacji i łączności przewodowej będących własnością między innymi: TK Telekom Sp. z o.o.; Telekomunikacja Polska S.A., PKP Energetyka S.A., GTS Poland Sp. z o. o.; NETIA S.A.;
21. Usunięcie kolizji modernizowanych układów torowych oraz urządzeń do ich obsługi z urządzeniami energetycznymi, gazowymi, wodociągowymi, kanalizacyjnymi, będącymi własnością różnych podmiotów zewnętrznych.
Zamawiający będzie wymagał wniesienia wadium w wysokości: 7 300 000,00 PLN oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % całkowitej ceny brutto podanej w ofercie.
Przy wyborze oferty zadecydują trzy kryteria: cena (70%), termin realizacji (25%) oraz okres gwarancji (5%). Oferty można składać do 15 kwietnia 2013 r.
Warunki przetargu zakładają, że wykonawca będzie miał na realizację oferty 25 miesięcy. Jeżeli wykonawca nie zaproponuje szybszego terminu realizacji oferty, po remoncie odcinkiem tym pojedziemy dopiero w drugiej połowie 2015 roku.
Kolejnym etapem będzie modernizacja na blisko 43-kiloentrowego odcinka z Warki do Radomia. Polegać on ma m.in. na budowie drugiego toru oraz dwutorowego mostu nad Pilicą. Inwestycja ma być sfinansowana ze środków unijnych na lata 2014-2020.