- Jest to niezbędne wyposażenie do obsługi pasażerskiej. Dziś w nocy dojechały ostatnie elementy takie, jak stanowiska check in, wagi bagażowe, boksy informacji oraz ławki z hal przylotów i odlotów – mówi Kajetan Orzeł, rzecznik Portu Lotniczego Radom SA. Jak zapowiada rzecznik, terminal w stanie surowym, zgodnie z umową z warszawską firmą Holma, będzie oddany do końca listopada br., natomiast w pełni sprawny i gotowy do użytku będzie w maju 2013 roku.
Holma została wybrana w trybie negocjacji. Za wykonanie prac spółka otrzyma wynagrodzenie w kwocie 4,5 mln złotych netto. Holma jest odpowiedzialna m.in. za demontaż terminala, wyrównanie terenu w Łodzi, transport oraz montaż wszystkich elementów konstrukcji, a także wykonanie jej modernizacji. W przypadku zniszczenia budynku firma będzie również zobowiązana do pokrycia strat. Realizacja umowy rozpoczęła się 26 września. W tym tygodniu zaplanowano prace geodezyjne.
Obecnie zarząd Portu Lotniczego „Radom” przygotowuje się także do ogłoszenia przetargu na zakup wozu bojowego dla lotniskowej straży pożarnej. Spółka złożyła już do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska wniosek o pożyczkę na ten cel. Przetarg zostanie ogłoszony do końca września.
Wóz bojowy lotniskowej straży pożarnej jest niezbędny w każdym porcie lotniczym do zapewnienia bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Koszt jednej maszyny to ok. 3,4 mln zł netto. Na lotnisku w Radomiu będą stacjonować dwie takie jednostki - jedna cywilna, druga dostarczona przez wojsko. Spółce zależy na jak najszybszym zrealizowaniu zakupu. Jest on niezbędny do uzyskania certyfikatu lotniska cywilnego.