MPK, na zlecenie miasta, przez kolejnych 10 lat obsługiwać będzie linie: 1, 3, 4, 7, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25 (w części kursów), a także linie nocne N1, N2 i N3 oraz linie okolicznościowe uruchamiane w związku z imprezami masowymi lub komunikacją zastępczą. Przewozy wykonywane będą taborem o określonych w umowie parametrach technicznych, według opisanych standardów jakościowych.
- Biorąc pod uwagę doświadczenia z ostatnich 10 lat, doszliśmy do wniosku, że odtworzenie dotychczasowego modelu będzie najlepszym rozwiązaniem. Wzięliśmy tu oczywiście pod uwagę m.in. to, jak skutecznie spółka odnawia swój tabor. Bardzo cieszą sukcesywnie realizowane zakupy nowych autobusów spełniających najwyższe standardy, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, a przy tym: nisko- i zeroemisyjnych. Dziesięcioletnia umowa, to także stabilizacja zatrudnienia dla blisko 460 pracowników MPK - mówi prezydent Radosław Witkowski.
W okresie obowiązywania umowy autobusy MPK przejadą łącznie 70 mln kilometrów. W ciągu najbliższych 10 lat spółka zakłada zakup 101 autobusów, o wartości ponad 200 mln zł. - Naszym celem jest rozwój ekologicznego transportu. Mamy już 19 elektrycznych autobusów, a wkrótce otrzymamy 6 kolejnych. Pod tym względem jesteśmy w krajowej czołówce. Myślę, że następnym wyzwaniem będą autobusy z napędem wodorowym - mówi prezes MPK Krzysztof Zalibowski.
Kończąca się umowa pomiędzy Gminą Miasta Radomia, a MPK obowiązywała od 1 lipca 2012 roku. Nowa umowa wejdzie w życie 1 lipca br.
Radomskie MPK, przez kolejne lata, będzie również realizowało zadanie własne Gminy Miasta Radomia z zakresu przewozu osób niepełnosprawnych.