Poniedziałek 25 listopada
Erazma, Katarzyny, Beaty
RADOM aktualna pogoda

Modernizacja stacji Radom coraz bliżej!

mkj 2013-10-12 12:31:00

Rozpoczął się ostatni etap postępowania przetargowego dotyczącego modernizacji stacji PKP w Radomiu. W ramach prac przebudowane zostaną tory, perony, tunel dworcowy i cała infrastruktura potrzebna do prowadzenia ruchu pociągów.

Po zakończeniu modernizacji linii kolejowej, której elementem są remonty w Radomiu,  pociągi na trasie Radom - Warszawa pojadą z prędkością maksymalną 160 km/h.

PLK rozpoczęły już drugi etap przetargu na modernizację stacji w Radomiu. W tym postępowaniu do 14 listopada sześciu wykonawców ma złożyć swoje oferty. Zakwalifikowanym firmom już przekazano specyfikację techniczną wraz z projektem budowlanym, niezbędne do przeprowadzenia inwestycji.

-Modernizacja wiąże się z rozbiórką po kolei całej stacji i budową jej od nowa. Prace budowlane planujemy przeprowadzić w latach 2014 - 2015 - informuje Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dzięki inwestycji poprawi się dostępność infrastruktury dla osób niepełnosprawnych. Na stacji Radom przebudowany zostanie układ torowy oraz perony, które zyskają nowe zadaszenie, ławki i tablice informacyjne. Odnowione zostanie również przejście podziemne łączące plac dworcowy z ulicą Władysława Domagalskiego. Planowane zakończenie prac przypada na początek 2015 roku.

Procedury przetargowe na modernizację odcinka linii kolejowej nr 8 prowadzone są w trybie przetargów ograniczonych. - Oddzielne zamówienie obejmuje całą stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki - mówi Maciej Dutkiewicz.

Głównym celem inwestycji jest podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h. Rozpoczęcie prac budowlanych zaplanowano na pierwszą połowę 2014 r.

Modernizacja trasy pomiędzy Warszawą, a Radomiem została podzielona na dwa etapy. W pierwszej kolejności PKP Polskie Linie Kolejowe zajmą się pracami na odcinku Warszawa Okęcie - Warka oraz stacją w Radomiu, a następnie przebudują odcinek pomiędzy Warką, a Radomiem.

Pasażerowie korzystający z przystanków pomiędzy Radomiem i Warszawą zyskają nowe, wyższe, a przez to wygodniejsze perony. Infrastruktura pasażerska na całej trasie zostanie przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi w wózkach oraz rowerzystów. Powstaną na nich windy lub pochylnie.

Ponadto, wybudowany zostanie nowy system sterowania, co oznacza wymianę wszystkich urządzeń potrzebnych do zarządzania ruchem pociągów, takich jak np. semafory i urządzenia sterujące ich pracą.

Modernizacja wiąże się też z przebudową wszystkich istniejących przejazdów kolejowo-drogowych. Inwestycja jest prowadzona w ramach projektu POliŚ 7.1 – 19.1a „Modernizacja linii kolejowej nr 8 Warszawa Okęcie– Radom (LOT A,B,F)”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Łączna wartość prac na odcinku od Warszawy do Warki i na stacji w Radomiu przekroczy miliard złotych.

Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych