Po zakończeniu modernizacji linii kolejowej, której elementem są remonty w Radomiu, pociągi na trasie Radom - Warszawa pojadą z prędkością maksymalną 160 km/h.
PLK rozpoczęły już drugi etap przetargu na modernizację stacji w Radomiu. W tym postępowaniu do 14 listopada sześciu wykonawców ma złożyć swoje oferty. Zakwalifikowanym firmom już przekazano specyfikację techniczną wraz z projektem budowlanym, niezbędne do przeprowadzenia inwestycji.
-Modernizacja wiąże się z rozbiórką po kolei całej stacji i budową jej od nowa. Prace budowlane planujemy przeprowadzić w latach 2014 - 2015 - informuje Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Dzięki inwestycji poprawi się dostępność infrastruktury dla osób niepełnosprawnych. Na stacji Radom przebudowany zostanie układ torowy oraz perony, które zyskają nowe zadaszenie, ławki i tablice informacyjne. Odnowione zostanie również przejście podziemne łączące plac dworcowy z ulicą Władysława Domagalskiego. Planowane zakończenie prac przypada na początek 2015 roku.
Procedury przetargowe na modernizację odcinka linii kolejowej nr 8 prowadzone są w trybie przetargów ograniczonych. - Oddzielne zamówienie obejmuje całą stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki - mówi Maciej Dutkiewicz.
Głównym celem inwestycji jest podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h. Rozpoczęcie prac budowlanych zaplanowano na pierwszą połowę 2014 r.
Modernizacja trasy pomiędzy Warszawą, a Radomiem została podzielona na dwa etapy. W pierwszej kolejności PKP Polskie Linie Kolejowe zajmą się pracami na odcinku Warszawa Okęcie - Warka oraz stacją w Radomiu, a następnie przebudują odcinek pomiędzy Warką, a Radomiem.
Pasażerowie korzystający z przystanków pomiędzy Radomiem i Warszawą zyskają nowe, wyższe, a przez to wygodniejsze perony. Infrastruktura pasażerska na całej trasie zostanie przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi w wózkach oraz rowerzystów. Powstaną na nich windy lub pochylnie.
Ponadto, wybudowany zostanie nowy system sterowania, co oznacza wymianę wszystkich urządzeń potrzebnych do zarządzania ruchem pociągów, takich jak np. semafory i urządzenia sterujące ich pracą.
Modernizacja wiąże się też z przebudową wszystkich istniejących przejazdów kolejowo-drogowych. Inwestycja jest prowadzona w ramach projektu POliŚ 7.1 – 19.1a „Modernizacja linii kolejowej nr 8 Warszawa Okęcie– Radom (LOT A,B,F)”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Łączna wartość prac na odcinku od Warszawy do Warki i na stacji w Radomiu przekroczy miliard złotych.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>