Zawody chemiczne online co roku są zwieńczeniem realizowanego już od trzech lat w Publicznym Gimnazjum nr 13 międzynarodowego projektu "Chemia-Chemistry", kierowanego co roku do najzdolniejszych uczniów klas dwujęzycznych z wykorzystaniem metody „Zintegrowanego Kształcenia Przedmiotowo-Językowego”, opartej w tym przypadku na nauczaniu chemii poprzez język angielski, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych.
- Sam projekt był już wielokrotnie nagradzany – mówi Beata Nawrot, pomysłodawca i koordynator projektu, nauczycielka chemii i języka angielskiego. – Przyznano nam już Krajową Odznakę Jakości eTwinning oraz Europejską Odznakę Jakości eTwinning, a w roku 2013 zostaliśmy Laureatami Ogólnopolskiego Konkursu projektów eTwinning w kategorii Debiuty. Nagrodzeni zostaliśmy także przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Projekt jest bardzo atrakcyjną propozycją dla młodzieży, a możliwość udziału w nim uczniowie oraz ich rodzice traktują jako wielkie wyróżnienie. Quiz prowadzony był w języku angielskim, a przygotowali go i moderowali Beata Nawrot, Renata Kowalska-Gajewska oraz Nick Minnican.
Projekt Chemia-Chemistry odznacza się pomysłowością i innowacyjnością, jest wzorowym przykładem na rozszerzanie standardowej oferty edukacyjnej i jest wizytówką szkoły. Uczniowie biorący udział w projekcie nie tylko poszerzają swoją wiedzę dotyczącą chemii i rozwijają swoje umiejętności językowe, lecz także poprzez bezpośredni kontakt ze swoimi rówieśnikami z Wielkiej Brytanii kształtują właściwe postawy społeczne i międzykulturowe, tak ważne dla współczesnego młodego Europejczyka. Realizowany projekt skutecznie przełamuje bariery językowe poprzez bezpośredni kontakt z cudzoziemcami, a także kształtuje odpowiedzialność i kreatywność w procesie uczenia się.
Licznie zgromadzona publiczność – w tym m. in. dyrekcja szkoły i rodzice uczniów biorących udział w projekcie – obserwowali, jak uczestnicy quizu naprzemiennie zadawali sobie pytania związane z zagadnieniami przewidzianymi w programie dla szkół gimnazjalnych. Rywalizacja była bardzo dynamiczna i emocjonująca, uczniowie klas dwujęzycznych wykazali się nie tylko wiedzą w zakresie chemii, lecz także mieli okazję potwierdzić swoje nadzwyczajne umiejętności językowe. Warto dodać, iż gimnazjum ma także plany na kolejne lata. Projektem zainteresowane są trzy kolejne placówki: w Niemczech, Francji i Hiszpanii. Działania będą ukierunkowane na poszerzenie współpracy o nowe kraje europejskie i otworzą drogę do ubiegania się o najwyższe trofeum - nagrodę eTwinning na szczeblu europejskim.
Warto zauważyć, że uczestnicy projektu – uczniowie klasy dwujęzycznej – kilka dni temu odebrała wyniki egzaminu gimnazjalnego. Młodzież z „Trzynastki” zdała język angielski na poziomie podstawowym na 97%, a na poziomie rozszerzonym na 91%.
Działania szkoły można śledzić na oficjalnej stronie placówki (kliknij tutaj) oraz na facebookowym profilu (kliknij tutaj).
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>