Badania zlecone przez Urząd Miejski dotyczyły wielu aspektów naszego miasta np. postrzegania go przez mieszkańców innych miast na przestrzeni ostatnich lat, przez nas samych, jako ośrodek kulturalny, gospodarczy, edukacyjny oraz turystyczny. Jak się okazuje, Radom nie znajduje się w tych rankingach na ostatnim miejscu.
Co ciekawe, pod wieloma kątami zbadano także miejskie witryny. Ankietowani mieli ocenić atrakcyjność grafiki danej strony, jej czytelność, siłę przekonywania oraz spójność z innymi miejskimi portalami. Pod uwagę wzięto strony, takie jak: „MOK” Amfiteatr, Centrum Informacji Turystycznej, RKŚTiG „Łaźnia”, MPK, MZDiK, OkiSz „Resursa Obywatelska”, Rewitalizacja, Administrator. Nie brano pod uwagę oficjalnej strony miasta.
W badaniu wzięło udział 240 losowo wybranych respondentów powyżej 16 roku życia, którzy telefonicznie odpowiadali na zadawane pytania.
Spośród przebadanych witryn pod względem atrakcyjności graficznej najlepiej wypada strona MZDiK . Przoduje również w kategorii czytelności strony. Wśród ankietowanych najwięcej osób regularnie lub przynajmniej raz odwiedziło stronę Centrum Informacji Turystycznej (19,6 % - regularnie, 37,9% - przynajmniej raz). Zaraz za CIT znajduje się MZDiK (15,4% - regularne odwiedziny, 41,3% - przynajmniej raz).
Jak czytamy na stronie MZDiK „najwięcej internautów sprawdza na stronie rozkłady jazdy autobusów oraz komunikaty dotyczące aktualnych zmian w ruchu kołowym i w komunikacji miejskiej. Znacznym zainteresowaniem cieszy się również dział z informacjami”. MZDiK zamieszcza sporą liczbę infografik oraz fotogalerii z etapów budowy dróg. Przez około dwa i pół roku funkcjonowania obecnej wersji witryny odwiedziło ją już prawie 8 milionów razy – czytamy na stronie.
Najmniej atrakcyjna graficznie według ankietowanych jest strona „Rewitalizacji”, która jest także najmniej spójna z innymi portalami, pod względem czytelności najgorzej wypadł „Administrator”, a najmniej przekonuje „Amfiteatr”.
Wyniki badań: "Raport z badań wizerunkowych - lipiec 2012"