W ramach kampanii dwukrotne zostanie przeprowadzone badanie metodą „tajnego klienta” w co najmniej 80 sklepach oraz w 20 lokalach gastronomicznych na terenie miasta. Po zakończeniu pierwszej serii badań metodą tajnego klienta odbędzie się spotkanie dla sprzedawców, którzy byli gotowi sprzedać alkohol niepełnoletnim. Realizator gminnej kampanii opracuje szczegółowy raport z przeprowadzonych badań, a także zorganizuje podsumowującą konferencję wraz z wręczeniem certyfikatów właścicielom punktów sprzedaży napojów alkoholowych „odpowiedzialny sklep/lokal- renoma w Radomiu.
Podjęte zostaną także dodatkowe działania prewencyjne, polegające na przygotowaniu i wydrukowaniu 5.000 ulotek dla rodziców niepełnoletnich uczniów. Zadanie przeprowadzenia kampanii zostanie powierzone organizacji pozarządowej, w drodze otwartego konkursu. Wykonawca zadania gminnego otrzyma dotację z budżetu w wysokości 30 tysięcy złotych.