Konferencję otworzył Piotr Pawłowski – Trener i COACH tej spółki, udowadniając za pomocą prezentowanych wykresów, że zarówno w gospodarce światowej, nawet amerykańskiej, także europejskiej, występują wahnięcia. Dotyczy to też polskiej, która w skali globalnej dotąd nieźle sobie z kryzysem radziła.
Podobnie jest z firmami. Udowadniał to odpowiedziami na proste pytania. Okazuje się, że połowa uczestników twierdziła, że zarabia lepiej niż przed rokiem. Druga połowa dowodziła, że wiedzie się gorzej.
Marek Romanowski, dealer firmy TOYOTA, w działalności społecznej prezes Stowarzyszenia Czarni Radom, podzielił się spostrzeżeniami, jak ta ponad 80-osobowa organizacja doprowadziła do awansu drużyn y siatkarzy Czarnych do I ligi. Wierzy, że młoda drużyna, którą tworzą utalentowani chłopcy, jeszcze awansuje.
Piotr Pawłowski i inni trenerzy dowodzili, że dziś trzeba być dużo lepszym od konkurencji, żeby utrzymać się na rynku. Należy sprawnie zarządzać firmą, umieć pozytywnie oddziaływać na pracowników, przydzielać im konkretne zadania i umiejętnie kontrolować czym w godzinach pracy zajmują się. Monitoring jest bardzo ważna rzeczą. To samo dotyczy wykorzystania samochodów i innego sprzętu.
Adam Jakubiak omówił zalety usługi LTE w sieci Polkomtel, a Wojciech Erhart – trener biznesu z HTC, efektywne wykorzystanie w biznesie najnowocześniejszych technologii, m.in. możliwości jakie zawiera komórka telefoniczna. Agnieszka Dolka – Bryndal – kierownik Działu Sprzedaży SAGE udowadniała, że na bieżąco trzeba brać pod lupę: czas, koszty i przychody, gdyż "czego nie sprawdzasz., nie mierzysz, to nie masz na to wpływu".