O zamówienie na rozbudowę ulicy Okrzei na Dzierzkowie rywalizowało pięć firm. Za najkorzystniejszą uznaliśmy ofertę radomskiego Interbudu, który zaproponował za wykonanie wszystkich robót dokładnie 575 tysięcy złotych i 1 grosz.
- W ramach tej inwestycji planujemy rozbudowę 260-metrowego odcinka ulicy Okrzei od Puławskiej do Metalowej. Jezdnia jest tu obecnie wyłożona bloczkami betonowymi. Część z nich wykorzystamy jako podbudowę nowej jezdni. Zadaniem wykonawcy będzie w pierwszej kolejności zbudowanie kanalizacji deszczowej, usunięcie kolizji sieci elektrycznych, potem wymiana krawężników, obrzeży i nawierzchni chodników, a także wymiana nawierzchni zjazdów i budowa dwóch zatok postojowych. Nowa jezdnia o szerokości sześciu metrów będzie miała nawierzchnię z betonu asfaltowego. Przy okazji przebudujemy skrzyżowanie z ulicą Metalową i skorygujemy geometrię skrzyżowania z Puławską. Po obu stronach ulicy pozostaną pasy zieleni, które na nowo urządzimy. Inwestycja potrwa trzy miesiące od dnia podpisania umowy - informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK w Radomiu.
Ulice Matejki i Wiertniczą na Idalinie będą budowane w ramach jednej inwestycji czynowej. Na przetarg wpłynęło aż osiem ofert, głównie z firm z Radomia. Najtańszą ofertę, opiewającą na kwotę 1 miliona 184 tysięcy 305 złotych, złożyło jednak przedsiębiorstwo Trakt z Górek Szczukowskich i to właśnie z tą firmą MZDiK podpisze umowę.
- Prace obejmą 165-metrowy fragment ulicy Wiertniczej od Matejki do Wiśniowej oraz 320-metrowy fragment ulicy Matejki od Wiertniczej do Janiszpolskiej. Oba przeznaczone do budowy odcinki ulic mają jeszcze nawierzchnię gruntową, tymczasem zdecydowana większość sąsiednich ulic jest już utwardzona. Wykonawca rozpocznie roboty od budowy odwodnienia i likwidacji kolizji energetycznych. Nawierzchnię obu odcinków ulic zbudujemy z betonu asfaltowego, a chodników i zjazdów - z kostki betonowej. Jezdnia ulicy Matejki po budowie będzie miała pięć metrów szerokości, a ulicy Wiertniczej - sześć metrów. Na Matejki zamontujemy ponadto lampy oświetleniowe. Wszystkie roboty powinny potrwać nie dłużej niż pięć miesięcy - wyjaśnia rzecznik MZDiK.
Na przetarg na budowę ulicy Góralskiej na Młodzianowie wpłynęło pięć ofert. Najmniej za wykonanie prac zażądała Spółdzielnia Rzemieślnicza Budowlana z Radomia, która przedstawiła ofertę o wartości 298 tysięcy 578 złotych.
- Robotami obejmiemy 175-metrowy odcinek Góralskiej na południe od skrzyżowania z Działkową. Jego nawierzchnia jest obecnie gruntowa. W ramach inwestycji zaplanowaliśmy wykonanie kanalizacji deszczowej, przebudowę urządzeń energetycznych, roboty drogowe i montaż oświetlenia. U zbiegu z Działkową zostaną zgodnie z przepisami zbudowane łuki o promieniu sześciu metrów. Po zakończeniu prac ten odcinek Góralskiej będzie ciągiem pieszo-jezdnym o szerokości sześciu metrów, dodatkowo zbudujemy z kostki betonowej dwa progi zwalniające. Wykonawca będzie miał na zrealizowanie robót trzy miesiące - tłumaczy rzecznik MZDiK.
Przebudowa nawierzchni placu i chodników przy ulicy Waryńskiego pochłonie 154 tysiące 218 złotych. Ofertę o takiej wartości przedstawiła radomska firma Drogbud. Pozostałe dwie oferty były o kilkadziesiąt tysięcy złotych droższe. Zamówienie obejmuje wykonanie kanalizacji deszczowej i roboty drogowe na placu i chodnikach w pobliżu budynku przy Traugutta 2. Oświetlenie tego terenu pozostanie bez zmian. Roboty potrwają dwa miesiące.
- Jak już informowaliśmy, na budowę lub modernizację ulic gminnych mamy w tegorocznym budżecie zarezerwowane 2 miliony 100 tysięcy złotych. Na przebudowę w ramach czynów społecznych dróg wewnętrznych i chodników radni przeznaczyli natomiast 2 miliony złotych. Poza wymienionymi już inwestycjami w tym roku będzie także budowana ulica Makowska na odcinku od Zielińskiego do Białej, Miodowa od Wolanowskiej do Opoczyńskiej, Wrześniowskiego od Cymerysa-Kwiatkowskiego do Fabrycznej i Bytomska od Kruczej do Garbarskiej wraz z sięgaczem. Ponadto zbudujemy drogę dojazdową do ulicy Gospodarczej, przebudujemy drogę dojazdową i zjazd z ulicy Okulickiego oraz zbudujemy w pobliżu miejsca postojowe, a także utwardzimy teren przy bloku przy ulicy Okulickiego 78, co będzie połączone z przebudową chodnika i budową oświetlenia. Niektóre przetargi na wyłonienie wykonawców tych robót już ogłosiliśmy, pozostałe postępowania są w trakcie przygotowania - mówi Dariusz Dębski.
Możliwość budowy lub modernizacji ulic gminnych oraz dróg wewnętrznych, przy współudziale finansowym mieszkańców lub innych użytkowników, istnieje w Radomiu od września 1997 roku. Inwestycje mogą dotyczyć ulic, dla których gmina jest zarządcą. Zakres robót wynika z projektu ustalonego z zainteresowanymi mieszkańcami i może obejmować: wykonanie trwałej nawierzchni jezdni z robotami towarzyszącymi, a także budowę chodników i miejsc parkingowych.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>