Wiadukt na Żółkiewskiego, nad torami kolejowymi do Warszawy, ma już prawie 20 lat. Jego budowę rozpoczęto w 1986 roku, a zakończono dopiero w połowie lat dziewięćdziesiątych minionego wieku. Już podczas budowy obecnego obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie bliźniacza konstrukcja. Ówczesnym budowniczym udało się jednak postawić tylko betonowe filary drugiej przeprawy, które nigdy nie zostały zabudowane. Filary te nie nadają się już do wykorzystania, trzeba je rozebrać i postawić nowe. To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny - przebieg nowego wiaduktu uzgodniliśmy z PKP, jest on bowiem ściśle powiązany z projektem modernizacji linii kolejowej numer 8.
- Miasto z własnego budżetu nie byłoby w stanie sfinansować całego zadania, bo szacowany koszt powstania samych obiektów mostowych wynosi 52,5 miliona złotych. Uzyskaliśmy jednak w tym roku dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości 85 procent kosztów kwalifikowanych projektu, czyli 44 milionów 200 tysięcy złotych. Zamówienie będzie realizowane w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy, który umożliwia zastosowanie systemu "zaprojektuj i wybuduj". Przewidywany termin realizacji to lata 2014-2015 - wyjasnia Dariusz Dębski.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>