- Najtańsze oferty zaproponowały: konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi (61 milionów 598 tysięcy 778 złotych), konsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc (62 miliony 902 tysiące 24 złote), firma Budownictwo Drogowe Jarpol z Warszawy (63 miliony 786 tysięcy 865 złotych) oraz Skanska z Warszawy (63 miliony 887 tysięcy 355 złotych) - informuje Dariusz Dębski - rzecznik MZDiK.
Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądało natomiast konsorcjum firm Plesmar z Warszawy i CHM Obras e Infraestructuras z Alicante w Hiszpanii - 79 milionów 333 tysiące 72 złote. - Na sfinansowanie tego zamówienia zamierzamy przeznaczyć 60 milionów złotych. Po otwarciu ofert przystąpiliśmy do ich szczegółowej analizy pod względem formalnym, prawnym oraz rachunkowym - mówi rzecznik.
Jak już informowaliśmy, w ramach tej inwestycji planowana jest przebudowa ulicy Młodzianowskiej od Gdyńskiej do torów kolejowych, budowa obiektu mostowego nad linią kolejową numer 8, a za skrzyżowaniem za torami - budowa nowej jezdni Młodzianowskiej aż do ulicy Cisowej (na wschód od starej jezdni), przebudowa istniejącego odcinka Młodzianowskiej od Cisowej do Armii Ludowej oraz budowa nowego przedłużenia Młodzianowskiej od Armii Ludowej do Godowskiej.
Poprowadzona częściowo nowym śladem Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic. Jadący z tej części miasta do centrum muszą obecnie przebijać się przez rondo Dmowskiego, które jest bardzo obciążone. Nowa ulica Młodzianowska będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego miasta. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla pieszych.
- Właśnie dlatego zaplanowaliśmy nowe skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II, powstaną tam szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami. Młodzianowska będzie przecinała obwodnicę południową, skrzyżowanie to będzie bezkolizyjne. Obwodnica zostanie poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie rondo (wiadukt ten powstał już w ramach budowy obwodnicy) - tłumaczy Dariusz Dębski.
Bardzo ważną częścią tej inwestycji będzie budowa nowego obiektu mostowego nad torami kolejowymi. Ten wiadukt wraz z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym obecnie pierwszym etapem trasy N-S. - Przy okazji wiaduktu zbudujemy również nową jezdnię wzdłuż torów kolejowych, między Młodzianowską a Żakowicką. Droga ta w kolejnych latach stanie się częścią trasy N-S. - zapowiada rzecznik.
Budowa nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową numer 8 przewidziana jest na lata 2014-2016.
Jedenaście firm chce budować przedłużenie ulicy Młodzianowskiej
Duże zainteresowanie przetargiem na budowę nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową numer 8. MZDiK otrzymał jedenaście ofert od wykonawców między innymi z Warszawy, Kielc, Krakowa oraz Łodzi.
Komentarze naszych czytelników
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu