Badania marketingowe przeprowadza na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji firma Public Transport Consulting z Redy, która specjalizuje się w tego typu zadaniach. Zatrudniła ona ankieterów, którzy na przystankach albo w autobusach zadają pasażerom pytania na temat tego, co jest dla nich najważniejsze w komunikacji miejskiej.
Ankieterzy przepytają w ciągu dwóch tygodni łącznie około dwóch tysięcy osób. To pierwsze tak duże badania od 2001 roku. MZDiK zależy na jak najdokładniejszym poznaniu oczekiwań i opinii pasażerów na temat radomskiej komunikacji. Wyniki badań będą także pomocne między innymi przy przygotowywaniu planu transportowego.
W wybrane dni na pozamiejskich odcinkach tras linii 5, 6, 8, 14, 15, 18, 23, 24 i 26 można też spotkać obserwatorów frekwencji i rejestratorów taryfowych. Ci ostatni mają uprawnienia do proszenia pasażerów o pokazywanie biletów. W ten sposób sprawdzają, ile osób korzysta z poszczególnych sposobów uiszczania opłat za przewozy.
Dzięki temu ma być wiadomo, jaka grupa pasażerów komunikacji miejskiej kupuje bilety jednorazowe, a jaka miesięczne i okresowe.Koszt największych od jedenastu lat badań marketingowych w komunikacji w Radomiu wynosi 65 tysięcy 190 złotych brutto.