Wtorek 22 kwietnia
Leona, Kai, Heliodora

Gimnazjaliści - oni dopiero potrafią grać!

am 2013-03-05 19:00:00

Za nami III Międzygimnazjalny Konkurs Teatralny, który odbył się w radomskim Teatrze Powszechnym im. Jana Kochanowskiego. Swoje przedstawienia zaprezentowało siedem zespołów teatralnych. Wszystkie przedstawienia nawiązywały do Biblii i Starego Testamentu.  Organizatorem konkursu było Publiczne Gimnazjum nr 22 w Radomiu.

fot. Patrycja Boczek (praktykantka)

4 marca, w poniedziałek, Sala Kameralna Teatru Powszechnego w Radomiu pełna była radomskich gimnazjalistów, którzy rywalizowali między sobą o tytuł najlepszej grupy teatralnej w swojej kategorii wiekowej. W sumie zaprezentowało się siedem zespołów teatralnych: Publiczne Gimnazjum nr 5, Publiczne Gimnazjum nr 8, Publiczne Gimnazjum nr 12, Publiczne Gimnazjum nr 22, Zespół Szkół nr 6 im. Jana Kochanowskiego, Publiczne Gimnazjum w Jastrzębi oraz Publiczne Gimnazjum w Przytyku. Tematem konkursu był „Kierunek na Raj – biblijne inspiracje teatralne”.

Wystawione sztuki oceniało jury w składzie: Zbigniew Rybka - dyrektor Teatru Powszechnego, Magdalena Tusińska  - vice-dyrektor MOS „Amfiteatr”, Anna Bednarczyk  - nauczycielka j. polskiego w PG nr 2 i Maciej Zwierzyński z  Resursy Obywatelskiej.

Laureatem konkursu zostało Publiczne Gimnazjum nr 5, które zaprezentowało spektakl pt. „Skaza”. II miejsce zajęło Publiczne Gimnazjum nr 22 z przedstawieniem „Co by było, gdyby Ewa nie zjadła Jabłka?”, a III miejsce Publiczne Gimnazjum nr 12 ze spektaklem „Między niebem a piekłem. Tragikomedia w IV aktach”. Czas spektaklu nie mógł przekraczać 20 minut. Zespoły miały 10 minut na przygotowanie sceny, a podczas tego czasu prezentowały się radomskie talenty min. Zuzanna Walnik czy zespół „Profit”, którzy oczekiwania na kolejne przedstawienia umilali śpiewem.

Wszystkie przedstawienia nawiązywały do Biblii i Starego Testamentu. Kluczowym rekwizytem było jabłko, jako symbol grzechu pierworodnego. Na scenie pojawiły się m.in. anioły, demony, księża oraz zwykli mieszkańcy. - Bardzo  stresowaliśmy się występem, tym bardziej, że to nasz debiut na deskach teatru, emocje sięgały zenitu - mówi Julia Jakubowska, uczennica klasy teatralnej w  PG 22, która grała w pantomimie. Scenariusze przedstawień powstały przy zaangażowaniu nie tylko nauczycieli, ale również uczniów. W przedstawieniach nie zabrakło dodatkowych efektów np. dźwiękowych czy świetlnych, co sprawiło, że spektakle stały się ciekawsze.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap