Jak informuje na samym początku autor pisma mimo zapewnień dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji Kamila Tkaczyka wyrażonych na poprzednim spotkaniu Komisji Rozwoju Rady Miejskiej, nie nastąpią istotne zmiany w projekcie obwodnicy południowej. "Zgodnie z zaproszeniem przedstawicieli MZDiK wziąłem udział w spotkaniu z pracownikami podległymi Dyrektorowi w siedzibie firmy. Poinformowano mnie na nim, że na etapie wykonawstwa nie jest możliwe wprowadzenie większości poprawek. Niektóre z nich mogą zostać wprowadzone po zakończeniu gwarancji na roboty budowlane czyli najwcześniej w 2019 roku! Okazuje się, że nadal drogi rowerowe będą tworzone jedynie dla statystyk a nie dla zapewnienia bezpieczeństwa ich użytkownikom." - napisał Michał Rejczak.
NIe zostaną poprawione zastosowane rozwiązania, które jak informuje autor są niezgodne z prawem. Wśród nich wymienia m.in. zastosowanie pasów ruchu o szerokości 3,5 m na jezdni klasy technicznej L przez co m.in. zabrakło miejsca na drogę dla rowerów w pobliżu przystanku końcowego na Prędocinku (dla tej klasy Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie Warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie ustala wartość maksymalna 3 m); brak zastosowania automatycznej detekcji rowerów (rower jest pojazdem i musi być zastosowana dla niego detekcja automatyczna; nieprzestrzeganie prawa miejscowego, uchwały nr 340/2008, w postaci niestosowania krawężników o wysokości 0cm na przejściach dla pieszych.
Michał Rejczak wymienia również rozwiązania, które nie zostaną zastosowane, a mają istotny wpływ na bezpieczeństwo, a także komfort użytkowników. Są to m.in.: zastosowanie wygrodzeń na łukach dróg rowerowych; Wykonanie dróg rowerowych w ciągu ul. Wyścigowej zwiększy ilość punktów kolizji niż gdyby rowerzysta poruszał się jezdnią na zasadach ogólnych; Brak ciągłości nawierzchni asfaltowej drogi rowerowej przy ul. Armii Krajowej przed zatoką autobusową; Brak zapewnienia dojścia/dojazdu na kładkę pieszo-rowerową od strony pętli autobusowej najkrótszą drogą i konieczność przechodzenia/przejazdu przez dwie jezdnie zamiast jednej; Brak drogi rowerowej na odcinku Witkacego – Wiejska.
Według Rejczaka niektóre zmiany, tj: przedłużenie dróg rowerowych do końca zakresu na ul. Grzecznarowskiego (i połączenie z zaprojektowanymi już drogami rowerowymi od ronda Dmowskiego do końca zakresu obwodnicy południowej); wykonanie zjazdu z drogi rowerowej w ul. Radomskiego, a także wykonanie połączenia drogi rowerowej z sięgaczem ul. Sycyńskiej są możliwe do wprowadzenia na etapie po realizacyjnym.
"W kwestiach niezgodnych z prawem rozważam zawiadomienie do stosownych organów. Proszę Szanowną Komisje o interwencję oraz pisemne ustosunkowanie się do przedstawionej sytuacji." - czytamy na koncu.