Wiceprezydent miasta Krzysztof Ferensztajn poinformował, że w tej chwili trwają negocjacje związane z pozyskaniem terenów niezbędnych do realizacji inwestycji:
- Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania i podpisania oststecznej wersji umowy na to, żeby Koleje Mazowieckie weszły na teren, który jest przy ul. Domagalskiego. Mówiąć o serwisowni to w pierwszej wersji myśleliśmy z zarządem województwa,że będzie to miejsce w którym składy Kolei Mazowieckich będą przechodziły tzw. codzienną obsługę, czyli sprzątanie, mycie, jakieś drobne przeglądy, ale ten czas, który minął okazał się przydatny, bo plany co do tej serwisowni są w tej chwili o wiele szersze - mówi Krzysztof Ferensztajn.
-Koleje Mazowieckie prowadzą też rozmowy z naszym zakładem ZMTK, który poza tradycjami związanymi z remontem kolejowym ma także doświadczenie i pewną historię, dlatego myślę, że rozmowy które trwały w tym czasie stworzą płaszczyznę porozumienia co do rozszerzenia zakresu działalności kolei. Myślę, że w najbliższym czasie podpiszemy już z Kolejami Mazowieckimi umowę i powstaną nowe miejsca pracy. Cieszy mnie też jedno, że to będzie czytelny przejaw dobrej współpracy Radomia z zarządem województwa, któremu te koleje podlegają - dodaje wiceprezydent.
Przypomnijmy, że zgodnie z koncepcją, która została w lipcu ubiegłego roku przedstawiona radnym, baza utrzymaniowo - naprawcza taboru w Radomiu będzie składała się z hali przeglądowej, w której będzie zaplecze warsztatowe, nowoczesna myjnia oraz stacja paliw. Przeglądy będą wykonywane w systemie trzyzmianowym, siedem dni w tygodniu. W serwisowni może powstać około 30 miejsc pracy. Koszt całej inwestycji wraz pracami projektowymi, budowlanymi oraz pozyskaniem gruntów może wynieść około 36 mln zł.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>