Według audytorów przychody netto z usług publicznych (komunikacji miejskiej) przyniosły w 2009 roku 28,5 mln zł, w roku 2010 – 31,4 mln zł, zaś w w I półroczu 2011 roku 15,8 mln zł, z usług niepublicznych zaś odpowiednio -10,3 ml zł, 9,5 mln zł oraz 4,4 mln zł. W przypadku usług przewozowych w komunikacji podmiejskiej w 2009 roku przychody wyniosły 4,0 mln zł, rok później – 3,4 mln zł, a w pierwszym półroczu 2011 -1,5 mln, z kolei z przewozów komercyjnych odpowiednio: 334,4 tys. zł, 356,1 tys. zł oraz 153,5 tys. zł.
Jako działalność rentowną audytorzy uznali: usługi diagnostyki (58%), usługi reklamy (82%), usługi naprawcze (49%), usługi serwisu ogumienia (21%), sprzedaż ogumienia (10%), dzierżawa pomieszczeń (29%), sprzedaż materiałów (w tym biletów komunikacji miejskiej – 5%).
Nierentowne są natomiast działalność w zakresie przewozów komercyjnych (-6%) oraz sprzedaż paliw (-0,5%). W aspekcie oceny efektywności prowadzonej przez MPK działalności audytorzy uznali, że podstawowa działalność operacyjna spółki, którą są przewozy autobusowe publiczne i komercyjne, jest trwale nierentowna.
Rentowność przewozów miejskich w badanym okresie była ujemna i wyniosła przeciętnie 18,4%, natomiast pozostała działalność przewozowa przyniosła straty na poziomie 37,1%. Tak wysoka deficytowość świadczonych usług zdaniem audytorów przyczyniła się do znaczącego pogorszenia się sytuacji finansowej spółki.
W raporcie z audytu jego autorzy przedstawili też wnioski na przyszłość. Według nich wskazane jest m.in. wdrożenie działań mających na celu uzyskanie oszczędności kosztowych w nieefektywnych ekonomicznie bądź nieuzasadnionych działalnościach, tj.: w obszarze kosztów magazynowania, przewozów pracowniczych i w zakresie kosztów obsługi paliw. Ponadto zasugerowano w aby kontekście wykonywania działalności publicznego transportu zbiorowego jako podmiot wewnętrzny gminy miasta Radomia (od 1 lipca 2012 roku) wyeliminować nierentowną działalność komercyjną, czyli przewozy w komunikacji podmiejskiej, przewozy komercyjne oraz sprzedaż paliw i pozostałych towarów na rzecz klientów zewnętrznych. Usługi komunikacji miejskiej winny być świadczone przez MPK Radom według stawek wynagrodzenia pozwalających na pokrycie kosztów świadczenia tychże usług wraz z uwzględnieniem „rozsądnego zysku”.
Według audytorów stawka wynagrodzenia pokrywająca koszty świadczenia usług komunikacji miejskiej w Radomiu wyniesie 6,52 zł w 2012 roku przy założeniu planowanej pracy przewozowej w wysokości 5 mln wozokilometrów rocznie i 6,37 zł przy założeniu planowanej pracy przewozowej w wysokości 6,5 mln wozokilometrów rocznie.
Raport sugeruje też, że w związku z regulacjami z zakresu udzielania pomocy publicznej istnieje konieczność uporządkowania kapitałów spółki przed powołaniem MPK jako podmiotu wewnętrznego gminy miasta Radomia.