Do udziału w testach mogą zostać zakwalifikowane osoby mające ukończone 16 lat w dniu składania zgłoszenia, zamieszkałe na terenie Radomia i aktywnie korzystające z naszej komunikacji miejskiej.
- Przez aktywne korzystanie z komunikacji rozumiemy średnio trzy przejazdy dziennie co najmniej dwiema różnymi liniami autobusowymi przez minimum 25 dni każdego miesiąca. Z udziału w pilotażu są wykluczeni nasi pracownicy, a także osoby zatrudnione w Urzędzie Miejskim, Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacji oraz we wszystkich pozostałych jednostkach budżetowych i spółkach gminnych. W testach nie mogą też brać udziału pracownicy firm ITS Michalczewski i R&G Plus, radni Rady Miejskiej w Radomiu oraz osoby mające na dzień 1 lutego 2014 roku zaległości wobec nas z tytułu nieuiszczonych wezwań do wniesienia opłaty dodatkowej za brak ważnego biletu autobusowego lub brak ważnego biletu parkingowego w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego - tłumaczy Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK w Radomiu.
Warunkiem wzięcia udziału w kwalifikacji do testów Radomskiej Karty Miejskiej jest prawidłowe wypełnienie i dostarczenie w wersji papierowej zgłoszenia do udziału w pilotażu wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Odpowiednie formularze są dostępne w naszych siedzibach przy ulicy Traugutta 30/30A w pokojach 17 i 25 oraz przy ulicy Moniuszki 5 w pokojach 6 i 7. Formularze można też otrzymać w naszych punktach firmowych przy ulicach Traugutta 2 i Malczewskiego 15 lub ściągnąć ze stron internetowych www.mzdik.pl i www.radom.pl odpowiednie pliki do samodzielnego wydruku.Wypełnione zgłoszenia należy dostarczyć do naszej siedziby lub jednego z punktów firmowych w terminie do 28 lutego. Do zgłoszenia można dołączyć stare bilety okresowe i sieciowe potwierdzające aktywne korzystanie z komunikacji miejskiej.
Obowiązki uczestników pilotażu
Spośród otrzymanych zgłoszeń specjalnie powołana komisja wybierze 100-osobową grupę, którą zaprosimy do udziału w testach Radomskiej Karty Miejskiej. Osobom tym wręczymy testowe egzemplarze kart i pokażemy, jak z nich korzystać. Na kartach będą kodowane bilety sieciowe, umożliwiające korzystanie z komunikacji miejskiej w Radomiu bez żadnych ograniczeń.
-Co istotne, pokrywamy koszt wydania kart i zakodowania na nich biletów.Celem pilotażu jest potwierdzenie podstawowych funkcjonalności systemu. Zadaniem wybranych przez nas pasażerów będzie jak najczęstsze korzystanie z komunikacji miejskiej i sprawdzanie, jak działają karty. Uczestnicy pilotażu będą zobowiązani do niezwłocznego przyłożenia karty do kasownika po rozpoczęciu każdego przejazdu autobusem komunikacji miejskiej, a także przed zakończeniem każdego przejazdu. Po każdym miesiącu testów poprosimy uczestników o wypełnienie ankiety dotyczącej działania systemu Radomskiej Karty Miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Szczególnie cenne będą dla nas wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania kasowników, tablic wewnątrz autobusów z informacjami dla pasażerów oraz zapowiedzi głosowych - mówi Dębski.
Do ankiet będzie można dołączyć własne, dodatkowe uwagi, spostrzeżenia i opinie odnośnie działania obu systemów. Dla pięciu najbardziej aktywnych uczestników testów MZDiK przygotuje nagrody niespodzianki.
Szczegółowy regulamin testów Radomskiej Karty Miejskiej wraz z załącznikami jest dostępny na stronie internetowej pod adresem www.mzdik.pl
Cztery wzory graficzne kart
Uczestnicy pilotażu jako pierwsi mieszkańcy Radomia będą mogli korzystać z kart miejskich. Na razie MZDiK dysponuje niewielką liczbą testowych egzemplarzy, ale już wkrótce otrzyma aż 80 tysięcy nowiutkich kart.
- Opracowaliśmy dla nich cztery wzory graficzne. Na awersie znalazły się fotografie związane tematycznie z komunikacją miejską i z samym miastem lub motyw graficzny z panoramą Radomia, znany z oficjalnego serwisu internetowego miasta. Rewers natomiast służy personalizacji, znajdzie się na nim fotografia posiadacza karty, jego imię i nazwisko oraz numer seryjny - informuje rzecznik MZDiK.
Trzy lata płatności mobilnych
Data rozpoczęcia naboru chętnych do udziału w testach Radomskiej Karty Miejskiej nie jest przypadkowa. Dokładnie trzy lata temu, 14 lutego 2011 roku, MZDiK umożliwiło pasażerom komunikacji miejskiej w Radomiu kupowanie biletów poprzez telefony komórkowe. Pierwszym operatorem, który wszedł na radomski rynek, była firma moBILET, kolejni dwaj operatorzy - czyli firmy SkyCash oraz mPay - rozpoczęli współpracę z nami jesienią 2011 roku. Z oczywistych powodów moBILET ma największe udziały w sprzedaży, ale pozostali dwaj operatorzy również radzą coraz lepiej. Każdego miesiąca sprzedaż jest coraz wyższa, co nas bardzo cieszy.
- Tylko w roku 2013 sprzedaliśmy jednorazowe bilety normalne, ulgowe oraz 24-godzinne normalne i ulgowe o łącznej wartości prawie 24 tysięcy złotych. Dla porównania: w pierwszym roku płatności mobilnych wartość sprzedaży wyniosła niecałe 9 tysięcy złotych. Zauważyliśmy dwie ciekawe prawidłowości. Sprzedaż biletów przez telefony komórkowe wcale nie zmniejszyła zainteresowania biletami u kierowców. Spodziewaliśmy się też, że przez komórki będziemy sprzedawali więcej biletów ulgowych, że z tej usługi najczęściej będą korzystali młodsi pasażerowie. Otóż okazuje się, że niekoniecznie, wszyscy trzej operatorzy sprzedają zdecydowanie więcej biletów normalnych - tłumaczy Dębski.
Dofinansowanie unijne
Firma R&G Plus z Mielca, która wygrała przetarg na wdrażanie w Radomiu karty miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, ma na koncie podobne realizacje między innymi w Olsztynie i Kielcach. Wartość radomskiego projektu to 8 milionów 839 tysięcy złotych, a dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (w ramach działania 5.1: Innowacje w komunikacji miejskiej) wynosi 85 procent kosztów kwalifikowanych, czyli ponad 6 milionów złotych.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>