Poniedziałek 25 listopada
Erazma, Katarzyny, Beaty
RADOM aktualna pogoda

Bractwo Rowerowe chce zmienić budżet Radomia. Nowe ścieżki i przystanki

sas 2013-05-03 16:00:00

Stowarzyszenie Bractwo Rowerowe żywo angażuje się w przedstawianie swoich projektów do budżetu obywatelskiego na 2014 rok. Bractwo wnosi także swoje uwagi. Dotyczą one między między innymi zwiększenia środków na realizację inwestycji w danym okręgu. Natomiast wśród propozycji inwestycji znalazły się: wybudowanie ciągów pieszo-rowerowych czy budowa nowych przystanków.

Bractwo chce rozważenia zwiększenia środków na realizację budżetu obywatelskiego, np. do 1 mln złotych na okręg. Zdaniem stowarzyszenia okręgi wyborcze są duże, podobnie jak potrzeby mieszkańców, a 500 tys. złotych nie wystarczy nawet na remont jednej kładki na osiedlu Ustronie. - Wnosimy o podanie do publicznej wiadomości terenów miejskich. Dzięki temu wnioski mieszkańców nie będą odrzucane z przyczyn formalnych, gdy wskazany przez nich teren np. pod budowę placu zabaw okaże się własnością spółdzielni czy osób prywatnych – napisał w przesłanym do redakcji oświadczeniu Sebastian Pawłowski, przewodniczący Bractwa Rowerowego. - Wnioskujemy o zmianę zasad akceptacji wniosków dotyczących obiektów  linowych przebiegających przez dwa okręgi. Czy np. wniosek dotyczący drogi dla rowerów na przy pomniku Łucznika zostanie odrzucony z przyczyn formalnych? - zastanawia się Pawłowski.

Jako projekt ogólnomiejski do budżetu obywatelskiego stowarzyszenie zgłosiło usprawnienie ruchu rowerowego na terenie miasta Radomia. -  W ostatnim czasie w Radomiu dopuszczono na kilku ulicach jednokierunkowych ruch rowerów pod prąd. Jazda pod prąd pozwala ominąć ulice i skrzyżowania niebezpieczne dla rowerzystów, często skraca też drogę, co z kolei promuje ruch rowerowy. Z kolei w policyjnym Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji nie odnotowano zdarzeń z udziałem rowerzystów na tych ulicach czyli rozwiązania takie należy uznać za bezpieczne – argumentuje Bractwo i wskazuje o zastosowanie takiego rozwiązanie m.in. na ulicach: Brandta, Grodzkiej, Jaracza, Kelles-Krauza czy Koszarowej.

Bractwo widzi także potrzebę odbudowania brakujących fragmentów ciągu spacerowego  wzdłuż Potoku Północnego czy stworzenie węzła przesiadkowego komunikacji publicznej. - Plac Kazimierza predysponowany jest do takiej funkcji, zważywszy iż krzyżują się na nim liczne, uczęszczane linie autobusowe. Lokalizacja przystanków w sąsiednich ulicach czyni układ nieczytelnym i niedogodnym dla pasażera. Ważną korzyścią byłoby też polepszenie dostępności Miasta Kazimierzowskiego, co jest zbieżne z działaniami zmierzającymi do rewitalizacji tej dzielnicy. Należy podkreślić, iż budowa przystanków nie wpłynie na zmniejszenie przepustowości placu jako węzła drogowego. Możliwe jest wyznaczenie pasów zatrzymania autobusów kosztem częściowo trawników, a częściowo ponadwymiarowej szerokości pasów ruchu – argumentuje stowarzyszenie.

Aby ożywić Miasto Kazimierzowskie stowarzyszenie proponuje ogłosić konkurs na koncepcję architektoniczną i projekt zespołu kładek pieszo-rowerowych w ciągach ulic Szpitalna-Okulickiego oraz Żytnia-Staromiejska. Projekt spełniałby zadanie odtworzenia historycznych ciągów pieszych łączących Stare Miasto, Zamłynie oraz Śródmieście. Kolejnym pomysłem Bractwa  Rowerowego jest remont i odbudowa fragmentów ciągu spacerowego wokół zalewu na Borkach.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych