16 sierpnia 2012 roku MZDiK podniósł cenę biletu za jeden przejazd na 3 złote. Przy założeniu, że korzystamy z komunikacji miejskiej dwa razy dziennie pięć dni w tygodniu kupowanie pojedynczych biletów przestaje nam się opłacać. - Wystarczy to przeliczyć, zakładając właśnie taką regularność jeżdżenia. W miesiącu są średnio 22 dni robocze, co daje w sumie 44 podróże – mówi Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg I Komunikacji w Radomiu.
Korzystając z biletów jednorazowych, jeden przejazd kosztuje 3 złote, miesięcznie daje to już jednak 132 złote w sumie. Oszczędzanie zacznie się już w chwili, gdy kupimy karnet 10-przejazdowy, wówczas za bilet zapłacimy 2,40. Najwięcej jednak zaoszczędimy kupując miesięczny bilet sieciowy, który kosztuje 88 złotych. Oznacza to, że za jeden przejazd zapłacimy 2 złote. Jeśli jeździmy dwoma autobusami z przesiadką, to jeden przejazd kosztuje nas tylko złotówkę!
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji powyższe obliczenia oparł na cenach biletów normalnych, obowiązujących od 16 sierpnia 2012 roku (ceny biletów ulgowych to 50% cen biletów normalnych). “Jeśli ktoś do tej pory korzystał z biletów jednorazowych, a teraz przerzucił się na sieciówkę, po podwyżce cen biletów jeżdzi... paradoksalnie nieco taniej niż dotychczas!” informuje na swojej stronie MZDiK.
Dlaczego warto zdecydować się na sieciówkę, oczywiście poza względami finansowymi? Po pierwsze, zostaje z nas zdjęty obowiązek kasowania biletów, co w przypadku zatłoczonych autobusów lub pośpiechu jest dużym ułatwieniem. Po drugie, mamy pełną swobodę podróżowania. Na podstawie sieciówki możemy przesiadać się dowolną ilość razy I jeżdzić liniami na całej długości ich tras, we wszystkie dni tygodnia. Należy jednak pamiętać o wpisywaniu numerów legitymacji MZDiK na znaczkach do biletów miesięcznych bądź na biletach imiennych.
Miejski Zarząd Dróg I Komunikacji na sprzedaży biletów ogółem w ubiegłym roku zarobił ponad 32 mln złotych. 28, 73% z tego stanowi dochód ze sprzedaży biletów jednorazowych, 34,79% z karnetów 10-przejazdowych, najwięcej bo 35% z biletów miesięcznych I okresowych, a 1,48% to przejazdy innego rodzaju. Wartość sprzedanych biletów poprzez aplikacje mobilne wyniosła blisko 16 mln złotych. Najwięcej biletów zakupionych w ten sposób odnotowała aplikacja moBILET, aż 77, 89%., SkyCash 17,21%, a mPay 4,9%.