„Rynek Kolejowy” przypomina, że umowę na wykonanie systemu elektronicznej Karty Mazowieckiej spółka podpisała na początku lipca 2012 roku z krakowską firmą Asec (firma dostarczyła bilety Warszawskiej Karty Miejskiej). Według zapisów zawartych w umowie wykonawca powinien w ciągu 180 dni nie tylko zaprojektować system, ale także go wdrożyć. Czasu pozostało więc niewiele.
Donata Nowakowska - rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich tak komentuję całą sprawę: - Prace nad systemem Karty Mazowieckiej są w końcowej fazie jego projektowania. Po zakończeniu tych prac spółka przystąpi do testowania systemu, a po pozytywnym przejściu testów zostanie on wdrożony. Jest to perspektywa najbliższych miesięcy.
Docelowo każdy podróżny korzystający z biletów okresowych ma posiadać Kartę Mazowiecką, na której będzie zakodowany bilet. A wniosek o wydanie karty będzie można złożyć w punktach obsługi klienta: w Warszawie, Siedlcach, Wołominie, Radomiu, Ciechanowie, Sochaczewie, Otwocku, Grodzisku Mazowieckim i Żyrardowie – informuje „Rynek Kolejowy”.