Przypomnijmy, Urząd Miejski przeprowadził przetarg na odbiór i transport odpadów komunalnych z obszaru całego miasta, który podzielony został na pięć części. Sektory te, z grubsza biorąc, pokrywają się z okręgami wyborczymi. Jest jednak istotna różnica: - Nie ma możliwości, aby część ulicy została przypisana do jednego sektora, a część – do drugiego. Ważne jest, aby było wiadomo, jaka firma konkretnie odpowiada za daną ulicę – wyjaśnia sekretarz miasta Rafał Czajkowski, który we władzach miasta odpowiada za zamówienia publiczne.
Firmy mogą ubiegać się o obsługę od jednego do maksymalnie trzech sektorów. – Taki zapis zabezpiecza mieszkańców Radomia na przyszłość, bo wyklucza przechwycenie tego rynku przez jednego usługodawcę, co wiązałoby się z brakiem konkurencji. A wiadomo, że konkurencja jest potrzebna, bo wymusza niższe ceny – mówi Rafał Czajkowski.
Urząd określił szacunkową wartość zamówienia dla każdego z obsługiwanych okręgów. I tak, kwoty te wynoszą odpowiednio: dla okręgu 1 – ponad 3,012 mln zł, okręgu 2 – ponad 4,040 mln zł, okręgu 3 – ponad 4,794 mln zł, okręgu 4 – ponad 4,697 mln zł, okręgu 5 – ponad 4,538 mln zł.
Na okręg 1 wpłynęły 3 oferty: firmy Almax (oferta na ponad 3,119 mln zł), Konsorcjum, którego liderem jest Interbud (oferta na ponad 2,330 mln zł), Sita (oferta na ponad 3,888 mln zł).
Na okręg 2 wpłynęły dwie oferty: Konsorcjum, którego liderem jest Ekoestetyka (oferta na kwotę ponad 2,740 mln zł) oraz Almaxu (oferta na blisko 2,411 mln zł).
Na okręg 3 wpłynęła jedna oferta. Złożył ją Radkom na kwotę blisko 2,649 mln zł.
Na okręg 4 wpłynęły 3 oferty: Radkomu (ponad 4,731 mln zł), Sity (ponad 3,711 mln zł), Almaxu (na blisko 3,175 mln zł).
Na okręg 5 wpłynęły dwie oferty: firmy Sita z kwotą ponad 3,883 mln zł oraz Konsorcjum, którego liderem jest Ekola z kwotą 2,381 mln zł.
W najbliższych dniach oferty będą weryfikowane pod względem formalnym. Po weryfikacji gmina poda wyniki przetargu. Póżniej trzeba będzie odczekać 10 dni, bo zgodnie z procedurą jest to czas na ewentualne odwołania. Jeśli nikt z oferentów takiego odwołania nie złoży, wtedy gmina podpisze umowy z wybranymi firmami.
Przypomnijmy, zgodnie z decyzją radnych od 1 lipca, jeśli odpady będą segregowane, gospodarstwo domowe, zajmujące mieszkanie do 30 metrów kwadratowych, będzie płaciło 18 zł miesięcznie, od 31 do 70 m kw. - 30 zł, powyżej 70 m kw. - 40 zł. Za odpady niesegregowane opłaty mają wynieść odpowiednio: 24, 40 i 50 zł. Osoby mieszkające samotnie natomiast mogą liczyć na 50-procentową dopłatę, jeśli nie będą zalegać z opłatami za odbiór śmieci.
Firmy wyłonione w przetargu będą odbierać od mieszkańców odpady i transportować je do Radkomu przez dwa lata – na taki okres zostanie z nimi podpisana umowa.