Poniedziałek 25 listopada
Erazma, Katarzyny, Beaty
RADOM aktualna pogoda

150 nowych "komórek" trafi do Urzędu Miejskiego. Rozrzutność czy raczej oszczędność?

Roksana Kowalewska 2013-01-31 16:30:00

Telefony otrzymają pracownicy urzędu, którzy złożą odpowiedni wniosek wraz z uzasadnieniem. Jak twierdzi magistrat, korzystanie z telefonów komórkowych znacznie obniża koszty rozmów, ponieważ rozmowy między ich posiadaczami są bezpłatne. Nadal jednak większość rozmów wykonywanych w Urzędzie Miejskim odbywa się poprzez telefonię stacjonarną i tylko wybrane osoby dysponują telefonami komórkowymi. Kto należy do „wybranych”?

fot. sxc

- Duża część telefonów przeznaczona jest dla jednostek organizacyjnych gminy, głównie oświatowych,  dzięki czemu znacznie obniżamy koszty rozmów. Między posiadaczmi telefonów komórkowych rozmowy są bezpłatne. Większość połączeń telekomunikacyjnych wykonywanych w Urzędzie Miejskim odbywa się poprzez telefonię stacjonarną – informuje Ryszarda Kitowska, z biura prasowego Urzędu Miejskiego.

Służbowy telefon komórkowy przysługuje prezydentowi, wiceprezydentom, sekretarzowi, skarbnikowi, rzecznikowi prezydenta, dyrektorom i kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego i ich zastępcom oraz osobom wskazanym przez Kierownika Biura Rady Miejskiej. Pozostali pracownicy mogą się o niego ubiegać wyłącznie w   przypadkach szczególnych na odpowiednio umotywowany wniosek. Jeszcze nie wiadomo, jakie telefony będą preferowane, a informacja o rodzaju telefonów planowanych do zakupu zostanie podana w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia ogłaszanego przetargu. Póki co, nie wiadomo także, jaki będzie koszt realizacji zadnia, jednak środki na zakup telefonów zostały zarezerwowane w budżecie Wydziału Teleinformatycznego Urzędu Miejskiego.

Każdy pracownik, który otrzyma zgodę na użytkowanie  służbowego telefonu komórkowego  „jest obowiązany do utrzymywania telefonu komórkowego w ciągłej gotowości, do odbierania połączeń oraz nieudostępniania go innym osobom”, czytamy z Zarządzeniu prezydenta z 29 kwietnia 2011 roku ("Regulamin korzystania ze służbowych telefonów komórkowych przez pracowników Urzędu Miejskiego w Radomiu"). W zależności od pełnionej w urzędzie funkcji, pracownicy mają ustalane miesięczne limity kosztów rozmów. I tak, dla wiceprezydentów, sekretarza, skarbnika i rzecznika prasowego prezydenta wynosi on maksymalnie 330 złotych brutto; dyrektorzy i kierownicy  komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego oraz ich zastępcy mogą „wydzwonić” do 65 złotych brutto; pozostali pracownicy mają do dyspozycji 35 złotych brutto. Jeśli pracownik przekroczy ustalony limit, różnicę pokrywa z własnej kieszeni, a konkretnie, kwota ta jest potrącana z jego wynagrodzenia.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych